معرفی بهترین رستوران های تهران از سنتی تا فست فود

یا اگر رستورانی با ناهار خوری عالی دارید، چیزهای باکلاس و تک رنگ، با خطوط ظریف و پرداخت های ملایم را حفظ کنید. بسیاری از اجلاسهای مهم و مراسم رسمی در این هتل برگزار میشوند و بوفههای ناهار و شام در رستوران این هتل طرفداران بسیاری بهخصوص برای میزبانان مراسم مختلف دارند.در هتل آزادی رستورانهای مختلفی فعالیت میکنند که یکی از معروفترین آنها رستوران ژاپنی کنزو است و اصیلترین غذاهای آسیایی و بهخصوص ژاپنی را به مشتریان خود ارائه میدهد. باید به یاد داشته باشید که فست فود یعنی یک جایی برای خوردن یک غذای سریع و مفید نه یک شام لذتبخش و آرام.

طراحی داخلی رستوران با آجر

در واقع شما از فضا برای بهبود خدمات خود و ارزش گذاری رستوران استفاده کرده اید مدیریت فضا نقش مهمی در تاثیرگذاری بر تصمیمات خرید ایفا میکند، چرا که باید قادر به ایجاد رابطه نه تنها فیزیکی بلکه به لحاظ روانی باشد. با این کار، نه تنها مشتریان بیشتری جذب رستوران ها شده، بلکه کسانی که به این نوع رستوران ها مراجعه می کنند معمولا جزو مشتریانی می شوند که ماندگاری بالایی در رستوران دارند. البته برنامهریزی و پیادهسازی مفهومی چون برندینگ به تجربه و دانش بالایی نیاز داشته و از سویی دیگر ، بدون شناخت کامل بازار اجرای صحیح و موثر آن مقدور نیست . رنگ آبی در فضاهایی که در آن ها نیاز به آرامش و استراحت نیاز است کاربرد بیشتری دارند؛ از رنگ آبی در فضای داخلی رستوران استفاده زیادی نمی شود.

دکوراسیون داخلی رستوران

در انتخاب پالت رنگی رستوران خود توجه ویژه ای داشته باشید که مهم ترین عامل ترکیب بندی رنگ ها هستند. از رنگ سبز، به طور ویژه در غذا نیز استفاده می شود. صاحبان فضاهایی مثل مهد کودک، از رنگ به عنوان عنصری که شور و اشتیاق کودکان را دو چندان می کند استفاده می کنند. در رستوران های بزرگ، صاحبان رستوران می دانند مشتریان آن ها چه کسانی با چه ویژگی هایی هستند؛ به همین دلیل دقت می کنند شرایط محیط را به گونه ای تغییر دهند که یک سالن غذاخوری با چشم انداز مناسب و فضایی آرامش بخش ایجاد شود.

اقشار چوب ماهون با ماشینکاری و مونتاژ برای ایجاد یک سیم پیچ غول پیکر روی روی شده اند: برای رستورانی که اریک فرچون در حیاط ایستگاه سنت لازار افتتاح کرد ، طراح داخلی کارین لوکوویچ می خواست یک میله مرکزی داشته باشد ، قطعه ای مجسمه ای که در اطراف آن فضا به صورت روان بیان شده است. اکنون زمان بیان تمایزات ساختاری از طریق طراحی دکوراسیون رستوران بوده و در این مبحث «خلاقیت» حرف اول را میزند. هم امکان رزرو دارند تنها کافیست با شماره تلفن ها تماس بگیرید و بیان کنید که تور را از مبدا چه شهری می خواهید.

برای ساخت چه رستوران هایی می توان از طراحی داخلی چوبی استفاده کرد؟ استفاده از تخت های چوبی به جای میز و صندلی از دیگر ایده هایی است که می توانید در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی به کار گیرید. سعی کنید صندلیها را متناسب با میزها انتخاب کنید، آنها باید به راحتی زیر میز قرار بگیرند. بنابراین بهترین راه برای انتخاب سبک دکوراسیون داخلی رستوران ایتالیایی این است که ، در ابتدا فضای داخلی رستوران را شبیه به بخش هایی مختلفی از مکان های تاریخی یا معروف و یا باستانی کشور ایتالیا بکنیم. رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون یک رستوران یکی از مهم ترین عوامل جذب و ماندگاری مشتریان می باشد؛ به همن دلیل می بایست برای طراحی دکوراسیون داخلی یک رستوران رنگ هایی انتخاب شود که بر اشتهای مشتریان تاثیر می گذارد. این مطلب به بررسی روانشناسی رنگ در رستوران و آشنایی با بهترین رنگ در رستوران اختصاص داشت.

در این بخش از معماریان مگ، به بررسی انواع رنگ و تاثیر آن ها در دکوراسیون رستوران پرداختیم و شما را با رنگ های محرک قوی، متوسط و ضعیف آشنا کردیم. جالب است بدانید رنگ های گرم مثل رنگ قرمز، نارنجی و زرد، خاصیتی دارند که به موجب آن وقتی افراد در محیط هایی با این رنگ ها قرار می گیرند، احساس گرسنگی و اشتهای بیشتری می کنند. رنگ در دکوراسیون رستوران نقش مهمی را ایفا می کند و بهترین رنگ رستوران موجب جذب مشتریان در رستوران می شود. تاثیرات منفی این رنگ در اشتهای افراد، باعث شده صاحبان رستوران از این رنگ به صورت گسترده استفاده نکنند. از رنگ ها استفاده های مختلفی می توان کرد؛ صاحبان خانه هایی که متراژ کمی دارند، از رنگ برای بزرگ تر نشان دادن خانه شان استفاده می کنند. این رنگ، رنگی شاد و جذاب است که ضربان قلب و در نهایت فشار خون را بالا می برد و بهترین رنگ برای رستوران.

ساعت کاری رستوران رفتاری از ساعت 12 ظهر تا 4 بعدازظهر و 8:30 شب تا 11 شب است. مرکز فضا شامل یک بار بزرگ است.این فضا با نورپردازی متفاوتی ایجاد شده است به گونه ای که صبح به رنگ سفید و شب به رنگ آبی تغییر می کند. بهترین رنگ هایی که می توان در طراحی داخلی رستوران استفاده کرد، باید ویژگی هایی مثل تحریک اشتها و جذابیت را داشته باشند. این گلدان ها که در ابعاد و اندازه تنوع زیادی دارند توسط عناصری مثل پوسته های درخت بلوط، آینه، بتن تزئینی و غیره دکور شده اند. مثال اول راجع به صاحب خانه هایی بود که خانه شان کوچک بوده و با کمک رنگ می توانستند فضایشان را بزرگ تر نشان دهند؛ رنگ های روشن مثل سفید، خاصیت جالبی که دارند این است که فضا را بازتر نشان می دهند. رنگ های فانتزی انتخاب های ایده آلی برای فضاهایی می باشند که به نوعی با کودکان و البته انرژی زیاد ارتباط دارند.

یکی از اصلیترین راههای ایجاد چنین تفاوتی ، بهرهگیری از مفهوم برندینگ و پیادهسازی صحیح آن در بدنه کسب و کار بوده که شما با استفاده از آن قادر به ایجاد نوعی انحصار ماهیتی خواهید بود .برند برای فست فود یا رستوران امری مهم می باشد . اما با پیشرفت علوم مختلف و توسعه کسب و کارها، رستوران به فضایی تبدیل شد که در آن شرایط مختلفی در نظر گرفته می شود که در انتها، به ایجاد فضایی ایده آل و بسیار جذاب برای سپری کردن زمان غذاخوری و دورهمی افراد منجر می شود. انگورهای مصنوعی و شیشه های تزیینی روغن زیتون هم روش ساده و مقرون به صرفه دیگری برای زیباتر کردن فضای رستوران شما است. رنگ نارنجی، رنگی است که افراد با دیدن آن احساس راحتی و آرامش می کنند. این رنگ نیز همانند رنگ سیاه اثر منفی روی اشتهای افراد گذاشته و انتخاب مناسبی برای فضای داخلی رستوران به شمار نمی روند.

طراحی داخلی رستوران سنتی

رنگ های محرک قوی، رنگ هایی هستند بیشترین بازدهی را در فضای داخلی رستوران داشته و اولویت های اول طراحان دکوراسیون برای استفاده در فضای رستوران به شمار می روند. این رنگ نشان دهنده سلامتی و احساس تندرستی است و می تواند به جذب و ماندگاری مشتریان در فضای رستوران کمک زیادی کند. تهویه ازدیگر اصول مهمی است که بایستی جهت رفاه حال مشتریان درنظر گرفته شود. انتخاب دکوراسیون با سبک های مختلف کاملا سلیقه ایی است و اغلب صاحبان رستوران با توجه به خدماتی که ارائه می دهند و با استفاده از ایده های طراحان دکوراسیون مناسب ترین دکوراسیون را انتخاب و اجرا می نمایند که در این میان اغلب انتخاب بین دکوراسیون مدرن و سنتی رستوران انجام می گیرد. همانطور که از پیش گفته شد، استفاده از میز و صندلی رستوران در سبک حصیری، آلومینیومی، فلزی و حتی مبلمان باغی علاوه بر فضای باز، از آنها برای دکوراسیون فضای داخلی نیز به مراتب درصورت دلخواه استفاده میشود.

طراحی داخلی رستوران با چوب

اتاق نوشیدنی ها در دورترین نقطه رستوران با یک میز مشترک بتنی به گنجایش شانزده نفر طراحی شده است. اما کاملا مشخص است که انجام تمامی این کارها نیاز به تجربه، تخصص و دانش و آگاهی دارد. دکور کافه و رستوران مرتبط با پارامترهای اساسی و اصول دکوراسیون حرفه ای می باشد که برای تحقق این امر، نیاز است از یک متخصص در این راستا به منظور رسیدن به ایده آل ترین انتخاب کمک گرفته شود. با ظهور رستورانهایی که غذاهای بخصوصی را ارائه کرده و کلیشههای سنتی صنعت رستورانداری را شکستهاند ، دیگر بهرهگیری از رنگ سفید و ارائه غذاهای خوشطعم برای پیروزی در رقابت کافی نبوده و طراحی دکوراسیون رستوران نیز به یک ابزار قدرتمند در جدال برای جذب مشتریان بیشتر تبدیل شده است.

دکوراسیون داخلی رستوران شیک

عناصری مانند رنگ دیوارها، تزئینات، روشنایی ها و مبلمان. فست فود شما در ساعات شلوغی نباید دچار شلوغ کاری شود و هر شخص نیاز دارد که آزادانه در رستوران قدم بزند بدون اینکه با مشتری های دیگر یا مبلمان برخورد کند. این تنوع مبلمان چند خصوصیت مهم دارد. یک پیرزن بسیار سختکوش که تلاش میکند تمام کارهای رستوران را انجام دهد و مشتریان خود را راضی نگه دارد. رنگ های محرک قوی بیشترین تاثیر را در جذب و ماندگاری مشتریان داشته و بهترین احساس را در آن ها ایجاد می نماید. موضوعی که قصد داریم در مقاله امروز معماریان مگ به آن اشاره کنیم، نقش و تاثیر رنگ در دکوراسیون رستوران است.

دکوراسیون داخلی رستوران کلاسیک

امروزه یکی از راههای جذب مشتری بیشتر برای بیزنسهای غذایی – خصوصا رستورانها – افزودن جلوههای بصری و ایجاد تجربهای نو برای حاضرین (مشتریان) بوده و از همین روی طراحی دکوراسیون رستوران طی سالهای اخیر به موضوعی بحث برانگیز و حائز اهمیت در این حوزه مبدل گشته است . دکوراسیون رستوران باید گویای طبیعت و حیطهی طراحی داخلی رستوران مراکشی کاری رستوران باشد. همچنین ژاپنی ها در معماری خود ارتباط خوبی با طبیعت برقرار نموده اند و در معماری خود بسیار از این روش الهام میگیرند.

دکوراسیون داخلی رستورانهای سنتی

شانگری لا بسفروس استانبول در نزدیکی میدان بشیکتاش و کاخ دولما باغچه (15 دقیقه پیاده روی) در سواحل تنگه بسفر یکی از هتل لاکچری استانبول است که می توانید در یکی از 186 اتاق های شیک (با الهام از معماری عثمانی و عناصر طراحی آسیایی) با تجهیزات مدرن و چشم انداز بینظیر از تنگه بسفور اقامت کنید و از امکانات آن شامل استخر سرپوشیده، حمام ترکی، اسپا استفاده کنید و مزه غذاهای ترکی، مدیترانه ای و آسیایی را در 4 رستوران و بار بچشید. تخت های سنتی در گوشه ای از اتاق نشیمن شما آرام و بی صدا می نشینند اما نظر و نظر دیگران را به خود جلب می کنند، برای این تخت سنتی می توانید روبه روی مبل میزهای متفاوت و مقرون به صرفه ای تهیه کنید تا زیبایی آن ها زیر سوال نرود. بعد از انتخاب و تهیه میز و صندلی و چیدمان آنها، استفاده از گلها و گیاهان در گلدانهای کوچک و بزرگ در دکوراسیون رستوران سنتی نقش مهم و بسزایی دارد.

در دوران مدرنیته ما ، میز و صندلیهای چوبی کلاسیک ، و رنگ قالب سفید برای دیوارها و تزئینات داخلی جای خود را به لزوم نوآوری و خلاقیت سپرده و دیگر خبری از آن جلوههای کلیشهای گذشته نیست . در مثال بعدی، مهد کودکی را گفتیم که صاحبان آن با کمک رنگ ها قصد ایجاد انگیزه بیشتر در کودکان را دارند. این به معنی آن است که دیگر غذا تنها برای سیر شدن نیست و نوعی تفریح و گردشگری محسوب میشود. درحالی که بهتر است برای کافهها و فست فودها رنگهای تند استفادهشود. اگر تا کنون از اهمیت طراحی دکوراسیون فست فود در راه اندازی فست فود غافل بوده و تمرکز تان را صرفا صرف کیفیت غذا و سایر موارد کردهاید ، همین حالا دست به کار شده و این عضو جدایی ناپذیر از موفقیتتان را بهبود ببخشید . حالا اگه شما شغل کافه داری رو انتخاب کردید و دنبال اجرای دکوراسیون کافی شاپ برای جذب مشتری بیشتر هستید، در ادامه با ما باشید تا 36 مدل از بهترین دکور کافی شاپها (مدرن، کلاسیک و سنتی-ایرانی) رو بهتون نشون بدیم.

طیبعتا برای یک طراحی دکوراسیون یک رستوران سنتی باید چیدمان براساس نظمی بیخلل صورت بگیرد. طراحی و انتخاب صندلی و طریقه چیدمان آنها نیز از سبک طراحی دکوراسیون مدرن و سنتی تاثیر میبیند. بنابراین این رنگ اولین رنگی است که در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران اولویت قرار می دهیم؛ زیرا این رنگ قوی ترین محرک اشتها و انرژی مثبت در فضای رستوران است. چیزی که در تمام این اجزا وجود دارد، عنصر رنگ است. رنگی آرامش بخش و محرک خواب است. پالت رنگی سبز-آبی در کنار گیاهان و درختچهها به آرامش بیشتر محیط کمک کرده و حس بودن در طبیعت را به خوبی منتقل میکند. زرد رنگی شاد، پرانرژی و زیبا است که می تواند زیبایی دکوراسیون داخلی رستوران را دو چندان کند. سبک نورپردازی طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی سنتی و مدرن با توجه به انتخاب رنگ، فضای موجود و خدماتی که قصد ارائه آنها است متفاوت خواهد بود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار