طراحی داخلی مطب پزشکی

این رنگ برای کاهش افسردگی نیز مناسب است، بدین ترتیب شما می توانید برای مطب های روانشناسی نیز به نحو احسنت استفاده کنید. رنگ بنفش روشن برای چیدمان کلینیک روانشناسی رنگ آرامش بخشی محسوب میشود ، اما اگر رنگ بنفش تند با رنگ مشکی ترکیب شود، احساس افسردگی و سردی را در افراد به وجود میآورد. اگر فضای کلینیک یا مطب دندانپزشکی کوچک باشد بهتر است رنگ های ملایم و روشن استفاده شود که فضا را وسیع تر و دلبازتر نشان دهد. زیرا دیوار یا کلا فضای کثیف تاثیر منفی بر روی مشتری شما دارد. بنابراین درصد آلوده و کثیف شدن دیوارپوش ها زیاد میشود. پس سعی کنید از دیوارپوش هایی استفاده کنید که آنتی باکتریال باشند و همچنین به راحتی تمیز شوند. پس طراحی مطب زیبایی نسبت به سایر مطب ها دشوار تر بوده و باید توجه بیشتری به جزئیات داشته باشید. اما امروزه کسانی که به طور آکادمیک در رشته مامایی تحصیل می کنند درک عمیق تری نسبت به مراحل زایمان و شرایط مادر و کودک دارند.

در بسیاری از مطب و درمانگاههای پزشکی، از رنگهای مناسب آبی و سفید و سبز استفاده میشود. بسیاری از پزشکان به دلیل پرکاری و مشغله هایی که دارند ممکن است برای بازسازی و زیباسازی فضای مورد نظر خود فکری نکنند تا زمانی که مشکلاتی از قبیل نم زدگی و یا خرابی در دیوار ها و یا دکوراسیون مطک بو کلینیک به وجود بیاید. اتاق معاینه و پزشک: فضایی که برای معاینه و ویزیت دکتر در نظر گرفته می شود. برای گذراندن وقت بیماران می توانید در فضای اتاق انتظار از تلویزیون و یا رادیو استفاده نمایید، از طرفی پخش موسیقی نیز می تواند در آرامش بخش بودن فضای اتاق انتظار تاثیرگذار باشد. اما اگر میخواهید خاص باشید، باید علاوه بر این رنگ ها از رنگ های دیگری نیز استفاده کنید و یا به طور کلی از یک ترکیب رنگی دیگری استفاده کنید.

مطب زیبایی نیز دارای بخش های مختلفی میباشد که باید در طراحی مطب زیبایی این بخش ها نیز وجود داشته باشد. در روانشناسی رنگ ها ، رنگ های آبی و سبز علاوه بر آرامبخش بودن ، احساس شادی و جذابیت را نیز القا میکنند.رنگ زرد و طیف رنگی آن برای کودکان مناسب می باشد. آبی و رنگ های روشن، گزینه های بسیار خوبی هستند. همچنین استفاده از کاغذ دیواری با طرح های عروسکی در مطب زنان زایمان و اطفال گزینه ی بسیار مناسبی است . سادهترین روش برای تکمیل دکوراسیون مطب دندانپزشکی، خرید مبلمان آماده و قراردادن آنها در محیط است؛ حال آن که با کمک متخصصین این حوزه شما میتوانید میز رسپشن، نیمکتهای انتظار و همۀ مبلمان خود را بر اساس فرم و شرایط حاکم بر محیط خود طراحی کنید و از داشتن یک مطب دندانپزشکی منحصربهفرد و بینظیر لذت ببرید.

طراحي داخلي كلينيك دندانپزشكي

در زمان بازدید از پروژه شرایط فعلی ملک و یا مطب ،سیستم تاسیسات الکتریکال و مکانیکال،سیم کشیها ، هواکشها، سیم کشی برق از نظر سیستم سرمایش گرمایش ، لوله کشی ها یونیت بررسی می شود. سیستم نوبت دهی قوی در یک مطب زنان و زایمان، وقت مشاوره او با دکتر را به شکلی تنظیم میکند تا در کمترین زمان ممکن در مطب منتظر بماند. برخی از پزشکان برای مرمت مطب خود تنها نگران مدت زمان به طول انجامیدن آن هستند.

طراحی داخلی مطب پزشکی

تزیین مطب دکتر به شیوهای گرم، استقبالگر ، شیک و ماهرانه ، یک راه عالی برای ایجاد ارتباط با بیماران و خلق یک تصویر حرفهای پزشکی معتبر است. اگر سقف خرابی دارید آنرا تعمیر کنید و همچنین سقف کاذب ایجاد کنید. بنابراین شما نیز باید از یک سیستم نورپردازی برای مطب زیبایی استفاده کنید که محیط را دلچسب تر و زیبا تر کند و همچنین باعث بزرگتر دیده شدن فضای مطب شود. امروزه در طراحی انواع کلینیک ها از سیستم های نورپردازی و لوستر های مدرن و قابل تنظیم استفاده میشود که نور محیط را بسیار دلچسب تر و زیبا تر میکند.

طراحی داخلی مطب

دسترسی مناسب بخشها، تفکیک صحیح آنها و همچنین استفادۀ بهینه از فضای موجود از مهمترین مواردی است که باید به عنوان استانداردهای طراحی مطب در نظر گرفته شوند. در صورت وجود ، سیمها و اتصالات باید به شکلی مرتب کار شود تا مردم از روی آنها رد نشوند و حال و هوای تمیزی را ارائه دهند. آسیب شناسی عمومی و اختصاصی، نوزادان، اصول خدمات بهداشت جامعه، روان شناسی عمومی، روانشناسی زن و خانواده، داروشناسی عمومی 1، داروشناسی2، بیماری های کودکان، اصول و فنون پرستاری و مامایی و روش کار در اتاق عمل و زایمان، نشانه شناسی و معاینات فیزیکی، آمار حیاتی، فیزیوپاتولوژی و بیماری های داخلی (1)، فیزیوپاتولوژی و بیماری های داخلی (2)، اصول اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماریها (بهداشت2)، فیزیوپاتولوژی و بیماری های داخلی (3)، زبان انگلیسی تخصصی، فیزیوپاتولوژی و بیماری های جراحی، اصول تغذیه مادر و کودک، کارآموزی بیماری های داخلی و جراحی.

کارآموزی بارداری طبیعی، کارآموزی نوزادان، کارآموزی بیماری های زنان، کارآموزی زایمان طبیعی و غیر طبیعی، کارآموزی بیماری های کودکان، کارآموزی اصول و فنون پرستاری و مامایی و روش کار در اتاق عمل و زایمان، کارآموزی نشانه شناسی و معاینات فیزیکی، رادیولوژی، سونولوژی و الکترولوژی در مامایی و زنان، زایمان طبیعی، ایمن و فیزیولوژیک و روش های کاهش درد زایمان، اصول مدیریت و کاربرد آن در مامایی، بیماریهای زنان و ناباروری، بارداری و زایمان 2، بارداری و زایمان 3، بارداری و زایمان 4، بارداری و زایمان غیر طبیعی، بیماری های داخلی و جراحی در بارداری و زایمان. ارائه مشاوره عالی برای پیشرفت کار مشتریان . برخی مطب های پزشکان دارای مکانی برای بازی کودکان می باشند به خصوص متخصصینی که مراجعینشان کودکان هستند زیرا کودکان توان و تحمل صبر و انتظار در مطب پزشک را ندارند. بسیاری از پروژه هایی که مرکز طراحی مطب بوم طراحی و اجرا کرده است دارای طراحی مدرن میباشد.

شاید سوال بسیاری از شما این باشد که طراحی استاندارد دندانپزشکی چگونه است و چه فاکتورهایی در آن اهمیت دارند؟ همچنین یکی از مزیت هایی که سبک دکوراسیون مدرن در مقایسه با بسیاری از سبک های دیگر دارد این است که روز به روز عناصر بیشتر و موارد مربوطه ی بیشتری به این سبک طراحی می شوند و همین امر خلاقیت طراحان در طراحی دکوراسیون فضا و همچنین منحصر به فرد بودن دکوراسیون ها و تنوع در آن را بیشتر می کند . اما نوع دوم که مورد نظر ماست، در دیگر بخشهای مطب به کار میرود و هدف از آن ایجاد زیبایی و تنوع بصری است. استفاده از طراحی های پیچیده ای که کمی ذهن بینندگان را با خود درگیر کند نیز از دیگر قسمت های طراحی داخلی مطب و کلینیک می باشد که بایستی به ان توجه نمود.

طراحی داخلی مطب روانشناسی

به دلیل تاثیرات بالایی که رنگ بر روحیه و خلق و خوی افراد دارد توجه به آن در طراحی داخلی ساختمان و طراحی داخلی اداری اهمیت بسیار بالایی دارد. کوچک بودن مطب یا کلینیک شما دلیل بر حذف هیچ یک از فضاهای گفته شده نمیباشد چراکه شما میتوانید چنان دکوراسیون را طراحی کنید که تمام مکان های ضروری را داشته باشید و کوچک بودن مطب به چشم نیاید و این موضوع معجزه دکوراسیون را نشان میدهد. تیم ما با حرفه ای گری، سر و صدا را جهت آرامش مشتریان شما تا بیشترین حد کاهش میدهد و مانع ایجاد آلودگی در محل استقرار آنها میشود. معماران با توجه به محدودیت فضا در طراحی داخلی کلینیک درمانی، سه مکان: سالن انتظار، بخش پذیرش و تراس یا حیاط خلوت برای آنها حائز اهمیت است. در طراحی داخلی کلینیک پزشکی باید توجه کنیم که بیش از دو یا سه متریال استفاده نکنیم، دکوراسیون مطب پزشک عمومی چرا که به کار بردن بیش از حد مصالح مناسب فضای مطب نیست.

طراحی داخلی مطب پزشک

پخش یک موسیقی بی کلام آرام بخش نیز از ایده های کاربردی در این زمینه می باشد. به عنوان مثال در نظر بگیرید خانمی دارای سابقه دیابت، بیماری قلبی، ناهنجاری های ژنتیکی یاشد یا خانمی باشد که چندین بار سقط بچه داشته باشد باید قبل از اقدام به باردای با ماما در این باره مشورت کند تا با دریافت راهنمایی لازم دوران بارداری بی خطری را داشته باشد. در فضا های کوچک پیشنهاد میشود که به جای استفاده از مبلامان بزرگ از صندلی ها و یا مبلمان هایی که دارای طراحی کوچک هستند استفاده شود، چرا که نباید فضای مطب را با مبلمان پر کرد. اغلب زنانی که به این مراکز مراجعه می کنند مضطرب، نگران و پر تتنش هستند؛ بنابراین می توانیم با انتخاب رنگ بندی مناسب از این میزان استرس کاست و حس امنیت و آرامش را القا کرد. در چنین طراحی هایی چیدمان، تقسیم بندی فضاها و مبلمان و انتخاب رنگ باید به لحاظ عملکرد پاسخگوی نیاز کاربران باشد.

ممکن است شما بخواهید درباره ارتباط میان رنگ و حالات روحی، تحقیق بیشتری کنید و بیشتر بدانید؛ برای مثال، مطالعات نشان داده است که رنگ فیروزه ای یا آبی، اگر به عنوان رنگ اصلی و غالب در اتاق به کار رود می تواند اثر آرامش بخشی داشته باشد زیرا این نوع رنگ باعث کاهش فشار خون می شود از طرفی دیگر، رنگ آبی تیره یا جوهری به تنهایی، اثر عکس دارد. در نورپردازی چنین مکان هایی فضایی که قرار است کار بهداشتی و درمانی انجام گیرد (مانند اتاق خدمات پوست) حتما از نورهای مناسب و کافی استفاده گردد تا کمبود نور موجب خطا نگردد. اگر قرار است در بخشی از مطب کارهای دندانپزشکی اطفال صورت گیرد و یونیت خاصی برای کودکان در نظر گرفته شده است، بهتر است این بخش از بخشهای دیگر مطب که مخصوص کارهایی مانند کشیدن و جراحی دندان برای بزرگسالان است، از نظر صدا آکوستیک شده و از نظر بصری جدا باشد تا دیدن مناظر ترس و اضطراب یا احیاناً صدای وسایل و بیماران، موجب ترس و نگرانی کودک نشود و در مواردی که متراژ کلینیک دندانپزشکی اجازه می دهد از فضای انتظار ثانویه نیز استفاده شود تا افرادی که جراحی می شوند در آن بخش مستقر شده و وارد فضاهای انتظار عمومی یا فضاهای انتظار اطفال نشوند.

طراحی داخلی این کلینیک دندانپزشکی در اسپانیا ، توسط گروه معماران As-Built طراحی و اجرا شده است سبک به کار رفته در این کلینیک سبک مینیمال می باشد که توسط شفافیت و با استفاده از سقفی منحصر به فرد تعریف شده است. برای مثال اتاق منشی باید در ارتباط مستقیم با فضای انتظار بیماران باشد تا این فرد بتواند به بیماران نوبت داده و موارد مربوط به آن ها در پرونده شان ثبت نماید . برای انجام طراحی و بازسازی مناسب میتوانید از تجربه دکوراسیون فرد استفاده کنید. به همین دلیل است که توجه به نوع فعالیتی که در آن مطب و یا کلینیک درمانی انجام میشود بسیار حائز اهمیت است و باید با توجه به این مسئله معماری داخلی پیش برود ، علاوه بر این موضوع که پایه و اصول معماری دکوراسیون داخلی مطب را شکل می دهد ، زیبایی و جذابیتی که توام با آرامش برای مراجعین باشد هم دارای اهمیت بسیار بالایی میباشد .

این مقاله با استناد و بررسی برخی تحقیقات معتبر محققان اروپایی و آمریکایی ( مانند Harvard Business Review و New England Journal of Medicine ) و با اتکا به تجربیات و دانش حرفه ای طراحان دکوراسیون تیم اتود نگاشته شده است و امیدواریم برای شما مفید باشد. فرد ماما مانند دیگر شغل های پزشکی باید روحیه مسئولیت پذیری نسبت به بیماران خود داشته باشد. اما اگر ماما متوجه خارج شدن شرایط جنین از حالت طبیعی در هر کدام از روش های زایمان شود باید مسئولیت زایمان را بر عهده متخصص زنان و زایمان بگذارد. استانداردها و سبک هایی را که باید در طراحی داخلی مطب روانشناسی، رعایت کنیم، کدام موارد می باشند؟ در کلینیک دندانپزشکی باید فضای مناسب برای بیماران کم توان جسمی، ذهنی، افراد سالخورده و کودکان طراحی شود به طوری که این گونه افراد با کمترین سختی و استرس امکان دریافت خدمات دندانپزشکی را داشته باشند. در صورتی که رنگ های قرمز، زرد و مشکی رنگ های مناسبی برای مطب نیستند زیرا این رنگ ها در افراد ایجاد هیجان می کند و بیماران نیازی به هیجان ندارند.

قیمت دکوراسیون داخلی مطب

بنابراین با توجه به این که امروزه همه چیز رقابتی شده است، آسایش مریضان حاضر در مطب هم روی تعداد مریضانی که می خواهند به پزشک مراجعه نمایند تاثیر طراحی داخلی کلینیک پوست و مو مستقیم دارند. برای آشنایی با رشته اتاق عمل می توانید مطلب “همه چیز درباره رشته اتاق عمل” را در سایت فسفر مطالعه کنید. این مطلب در سایت ویکی پاوه و به نقل از وب سایت رسمی دکتر حمیدی نوشته شده است. ، به شما پیشنهاد می کنم مطلب “ارشد مامایی” را در سایت فسفر مطالعه کنید. اتاق انتظار بخشی است که معمولا مساحت مناسب دارد و با توجه به این که ممکن است بیماران ساعت های زیادی را در انتظار ویزیت دکتر در این فضا نشسته باشند، طراحی آن از اهمیت ویژه ای برخورداراست .

معماری داخلی مطب دندانپزشکی تفاوت قیمت اتوکلاو مامایی موجود در سایت های فروش با بازار مشهود است و موجب فروش آنلاین بیشتر می شود. تامین فضا : فضاهای کلی که در یک کلینیک زیبایی مورد نیاز است عبارت اند از اتاق خدمات پوست، خدمات بوتاکس و لیزر، اتاق معاینه و تشخیص اولیه، اتاق انتظار و دیگر فضاهای ضروری مانند سرویس های بهداشتی. فضا های ضروری مانند سرویس های بهداشتی و… همان طور که در ادامه ی مقاله طراحی داخلی مطب روانشناسی خواهیم گفت که استفاده از رنگ های تیره مانند مشکی، سبز یشمی، بنفش تیره و… از طرف دیگر، رنگ آبی تیره می تواند دقیقا به صورت برعکس عمل کند. ترکیب رنگ: ترکیب رنگ مناسب میتواند دکوراسیون را به طور شگفت انگیزی تغییر دهد. مهمترین نکته در طراحی دکوراسیون داخلی مطب، کاربری فضای مدنظر می باشد. به طور کلی برای دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی باید از مجموعهای کمک بگیرید که بر تمام اصول طراحی مطب دندانپزشکی واقف باشد و در این زمینه تجربه بالایی داشته باشد.

طراحی داخلی در مطب

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار