دیجیتال مارکتینگ چیست؟ + 12 ابزار کاربردی بازاریابی دیجیتال

اندازه‌گیری نتایجی که از این نوع بازاریابی عایدتان می‌شود بسیار سخت و دشوار است. همچنین این روش برای برندسازی به دلیل مشخص نبودن جامعه هدف، چندان مناسب نیست. ضمن این که به خاطر داشته باشید منطقی به نظر نمی‌رسد که هیچ فرد، موسسه یا وب‌سایتی ادعا کند که می‌تواند آموزش کامل دیجیتال مارکتینگ را از صفر تا صد انجام دهد.

انواع محتوای دیجیتال: چه نوع محتوایی را باید تولید کنم؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ + 12 ابزار کاربردی بازاریابی دیجیتال

برای ایجاد ترافیک بهینه و با کیفیت به سئوی سایت شما چندین روش وجود دارد. این روش‌ها شامل مواردی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم؛ اما همانطور که تا به الان توضیح دادیم، استفاده و به کارگیری صحیح این ابزار شگفت انگیز، کسب و کار شما را زیر و رو می‌کند! پس لطفا به خاطر خودتان هم که شده ادامه این بخش را جدی بگیرید و با دقت بیشتری بخوانید.

۱. شما می‌توانید فقط کاربرانی را هدف قرار دهید که به احتمال زیاد محصول یا خدمات شما را خریداری می‌کنند

اگر برای یک تجارت کوچک کار می‌کنید، احتمالاً برای شما سخت است که با مارکترهای بزرگ صنعت خود رقابت کنید. بسیاری از آنها میلیون‌ها تومان سرمایه برای تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغات بیلبوردی در سراسر کشور دارند. خوشبختانه، روش‌های بسیاری وجود دارد که با کمک آنها می‌توانید از رقبای بزرگ خود پیشی بگیرید. اصطلاح “بازاریابی دیجیتال” تفاوتی بین تاکتیک‌های فشار و کشش بازاریابی (یا آنچه اکنون ممکن است از آن به عنوان روش‌های “درونگرا” و “برونگرا” یاد کنیم) فرقی نمی‌گذارد. در ادامه خلاصه‌ای از رایج‌ترین روش‌های بازاریابی دیجیتال و کانال‌های درگیر در این پروسه خواهیم گفت. سلام عالی بود خیلی خلاصه و مفهوم رسان بود و الان متوجه شدم خیلی در دیجیتال مارکتینگ فعال هستم و فکر می کردم کارم درست نیست و از همه ابزار های وابسته به اینترنت نباید استفاده کنم و الان همین الان بسیار آگاه شدم.

  • بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ یا digital marketing) در خصوص خرید و فروش محصولات و خدمات نمی باشد، بلکه برای تعامل اجتماعی، اخبار و در معرض دید مصرف کنندگان قرار گرفتن می باشد.
  • انجام اقدامات بازاریابی و تبلیغات دنیای دیجیتال افراد را به خرید در فضای دیجیتال تشویق می‌کند.
  • آیا بررسی رفتار مصرف کننده بخشی از بازاریابی است؟ وقتی هست، پس بررسی رفتار مصرف‌کننده با استفاده از ابزارهای دیجیتال، بخشی از بازاریابی دیجیتال است.
  • و علاوه بر آن باید به اصول و مبانی علم بازاریابی هم تسلط خوبی داشته باشید.
از زمانی که بازاریابی به شیوه دیجیتال ظهور کرد و در میان کسب وکارها جایگاه خاصی پیدا کرد استفاده از ابزارهای مختلف برای رصد مشتریان هم بیشتر شد. در این شیوه از بازاریابی شما می‌توانید هر قدمی که مشتری بر می‌دارد را بررسی کنید و محصول یا خدمتی که نیاز دارد را در اختیارش بگذارید. شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام دو مورد از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی هستند و بخش اعظمی از کاربران ایرانی را به سمت خود جذب کرده‌اند. همین امر بستر ویژه‌ای برای درآمدزایی ایجاد کرده است و می‌تواند کسب‌وکارها را به یک منبع درآمدی جدید برساند.

از مهم‌ترین موارد استفاده از وب‌اپلیکیشن‌ها می‌توان اتوماسیون‌های سازمانی و بین‌سازمانی، یا پنل‌های بیمارستانی را نام برد. شما برای استفاده از وب‌اپلیکیشن‌ها نیازی به نصب ‌آن‌ها ندارید بدین معنی که در هر نقطه از دنیا امکان استفاده از آن‌ها و دسترسی به اطلاعات خود را دارا هستید. امروزه با پیشرفت سرعت اینترنت در جهان، استفاده و بهره‌گیری از وب‌اپلیکیشن‌ها هر روز بیشتر از روز قبل رو به افزایش دارد. معرفی تبلیغات و پنل ‌های تبلیغاتی به عهده مدیا پلنر است، این کار با همکاری استراتژیست و تولید محتوا انجام می‌گیرد و اگر آنها کار خود را به درستی انجام دهند مدیا پلنر باید در مقابل دلیل دیده شدن یا نشد محتوا پاسخگو باشد. بازاریابان دیجیتال برای هر کانالی معمولا بر روی شاخص های کلیدی عملکرد مختص آن کانال تمرکز می کنند تا عملکرد شرکت را در هر یک از آنها بسنجند.

اگر می خواهید به طور جدی بر روی این مخاطبان جدید سرمایه گذاری کنید، سبقت گرفتن از این روند شما را در بهترین موقعیت ممکن قرار شرکت دیجیتال مارکتینگ سی یو وب می دهد. با استفاده از تاکتیک های دیجیتال برونگرا تلاش می‌کنیم تا یک پیام بازاریابی را بدون توجه به تناسب یا خوشایند بودن آن، مستقیماً و تا جایی که امکان دارد در برابر دیدگان کاربران آنلاین بیشتری قرار بدهیم. به عنوان مثال، تبلیغات بنری عموماً زننده ای که در بالا و حاشیه بسیاری از وب‌سایت ها مشاهده می‌کنید تلاشی است در جهت فروش محصولات یا خدمات خاصی با استفاده از استراتژی فشار به افرادی که لزوماً تمایل یا آمادگی پذیرش آن را ندارند. درواقع، بازاریابی دیجیتال با بهره‌برداری از کانال‌های مختلفی که مشتریان امروزی بیشتر وقت خود را در آن‌ها می‌گذرانند معنی پیدا می‌کند و شکل می‌گیرد. از خود وب‌سایت گرفته تا تبلیغات دیجیتال، بازاریابی ایمیلی، بروشورهای آنلاین و موارد مشابه، طیف گسترده‌ای از تاکتیک‌ها و روش‌ها را می توان در زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرار داد. اگر شرکت شما است، احتمالاً فعالیت شما در زمینه بازاریابی دیجیتال حول افزایش تبدیل آنلاین متمرکز است و هدف نهایی این است که کسی با یک فروشنده صحبت کند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار