انواع سیستم گرمایشی: تاسیسات گرمایشی مناسب برای هر ملک کدام است مجله بیمه-اخگرتابش

همچنین ممکن است میزان جریان تهویه را کاهش دهد، که می‌تواند برای سیستم HVAC مشکل‌ساز باشد و بر کیفیت هوای داخل ساختمان تأثیر بگذارد. این محدودیت‌ها شامل ظرفیت موجود مطابق با استانداردها، پیکربندی ساختمان، فضای موجود برای نصب، بودجه خرید، منبع تاسیسات، بارهای گرمایشی و سرمایشی در ساختمان است. سیستم‌های تهویه‌ای مستقل را می‌توان در یک منطقه مشخص نصب کرد و نیازی به کانال‌کشی نیست. سیستم‌های محلی شامل سیستم‌های گرمایش مستقل، تهویه مطبوع مستقل و سیستم‌های اسپلیت هستند. پکیج به تنهایی نمی‌تواند گرمایش را مانند بخاری انجام دهد و باید به کمک سایر سیستم‌ها از جمله رادیاتورها، شوفاژها، فن کویل‌ها و … این کار را انجام دهد. سیستم گرمایش قرنیزی جایگزین بسیار مناسبی برای سیستم شوفاژ و گرمایش از کف بوده و معایب آن ها را ندارد.

معایب پکیج

این وسیله توسط براکت و پیچ به دیوار محل نصب بسته می شود و به همین دلیل فضای مفید خانه را اشغال نمی کند. کنترل بار حرارتی در موتورخانه زیاد ساده نیست، چون سیستم مرکزی است و باید از تجهیزات کنترلی برای این منظور کمک گرفت تا هدر رفت انرژی کاهش پیدا کند. در اکثر خانه های بزرگ و برای فضاهایی با متراژ بالا از بخاری گازی زمینی استفاده می شود. این وسیله در مقایسه با بخاری گازی دیواری راحت تر نصب و برداشته می شود و با سیستم دودکش متصل به خود گازهای سمی حاصل از احتراق را به بیرون از ساختمان هدایت می کند. البته هنوز هم بخاری های هیزمی طراحی و تولید می شوند که اتفاقاً به دلیل مدل های لوکس خود برای خانه های لاکچری و منازل ویلایی مناسب هستند، به نحوی که شما با خرید این نوع بخاری مدرنیته را در مقابل سنت قرار می دهید.

با فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان همه ما به دنبال بهترین سیستم‌های گرمایشی منزل در فصل زمستان هستیم. بهترین سیستم‌های گرمایشی منزل در فصل زمستان داکت اسپلیت، گرمایش مرکزی، پکیج، بخاری، شوفاژ و … می‌باشند. در ادامه می‌خواهیم بهترین سیستم‌های گرمایشی منزل در فصل زمستان را برای شما نام برده و توضیح دهیم با زرین سرویس همراه باشید. به مرور زمان و همگام با پیشرفت تکنولوژی، منازل و ساختمان ها نیز به روز میشوند. یکی از مهمترین قسمت های ساختمان، سیستم گرمایش و سرمایش ساختمان است.

  • در مقابل رادیاتورهای قدیمی یا دیواری نباید مانعی وجود داشته باشد و به همین دلیل می توانند در چیدمان خانه یا پرده ایجاد مزاحمت کنند.
  • هنگام انتخاب و تعیین نوع سیستم گرمایشی باید موقعیت مکانی و نوع آب و هوای محیط توجه شود.
  • در حال حاضر، با توجه به گرم شدن کره زمین و آسیب های زیست محیطی انتخاب سیستم گرمایشی و سرمایشی جدید و مناسب برای هر محیط از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • با ساخت ساختمان‌های بزرگ استفاده از وسایل حرارت موضعی نظیر بخاری ها مشکلات زیادی را به همراه داشته است که برای حل این مشکلات از سیستم های حرارت مرکزی استفاده می شود.
یکی از انواع رایج سیستم گرمایشی برای خانه های مدرن سیستم گرمایشی کف است که لوله های حاوی آب گرم یا سیم های الکتریکی کف بتنی یا سرامیکی را گرم می کنند تا کف اتاق هم گرم شود. شاید تا به حال شنیده باشید که بسیاری از سیستمها متناسب با شرایط محیطی و یا جَوی ساخته می‌شوند. معمولاً پانل‌های تابشی برای سیستم گرمایش از کف می‌توانند حدود درجه فارنهایت را تنظیم کنند. پانل‌های تابشی سقفی یا دیواری هم توانند برای فرایند خنک‌سازی و گرمایش استفاده سیستم گرمایشی اخگرتابش شوند. حداکثر دمای سطح، 140 درجه فارنهایت برای سطح سقف در 10 فوت و 180 درجه فارنهایت برای سطح سقف در 18 فوت است. این دما برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد بالای سر ساکنین ساختمان توصیه می‌شود.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با جدیدترین سیستم های گرمایشی در جهان آشنا کنیم و راهنمایی مناسبی برای انتخاب یک سیستم گرمایشی مطلوب ارائه نماییم. یکی از انواع سیستم های گرمایشی ساختمان، استفاده از انواع بخاری است. این وسیله ها در مدل ها و سایزهای مختلفی تولید و در بازار موجود هستند. به طور عمده بخاری با استفاده از مصرف سوخت گاز و تبدیل آن به شعله، گرمای ایجاد شده را به محیط اتاق منتقل می کند.

این کار را انجام دهد.

پروسه گرم کردن سیستم گرمایش کف در برخی مواقع به یک ساعت هم می رسد. از مشخصات تجهیزات گرمایشی آب داغ این است که این نوع سیستم ها در مقایسه با سیستم های آب گرم می توانند در تاسیسات بزرگتری کاربرد داشته باشند. علاوه بر این دمای کار این سیستم ها برعکس سیستم های آب گرم بیشتر از فشار جو است به همین دلیل نقطه جوش و دمای آب این سیستم ها می تواند تا 400 درجه فارنهایت هم برسد. در واقع آب گرم و یا داغ تولید شده در این دستگاه ها از طریق بویلر و یا پکیج گازسوز پمپاژ می شود و به سمت کویل آن ها حرکت می کند. پس از این مرحله این دستگاه ها مانند فن کویل و هواساز عمل می کنند. به این صورت که یک فن هوا را با سرعت و ظرفیت بسیار بالایی گرم می کند.

سیستم گرمایشی چیست؟

اینکه سیستم گرمایشی خونه تون چی باشه، تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی داره، مثلا سیستم گرمایش از کف عالیه اما برخی افراد علاقه ای ندارن بهش، اما به طور کلی رادیاتور رو سیستم بهینه ای تری میدونیم. هزینه نصب سیستم مادون قرمز بیشتر از سایر سیستم های گرمایشی بدون گاز است. بیشتر مردم بر این باورند اگر خانه ایی گاز نداشته باشد نمیتواند سیستم گرمایشی خوبی داشته باشد؛ در صورتی که اینگونه نیست و برای استفاده از سیستم گرم کننده در خانه های بدون گاز انتخاب های فراوانی وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هوشمند سازی لوازم گرمایشی و سرمایشی و تمامی تجهیزات برقی میتوانید به صفحه اس ام اس کنترلر مراجعه کنید.

انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان از لحاظ کاربرد

اگر تا به حال به قصد خرید یا اجاره منزل، خانه های مختلفی را بازدید کرده باشید، احتمالا متوجه شده اید که یکی از مهمترین عوامل در تعیین قیمت نهایی ساختمان (یا میزان رهن و اجاره اش)، سیستم گرمایشی آن است. موتورخانه ها علاوه بر تأمین آبگرم مورد نیاز مدار گرمایشی ساختمان، آبگرم مصرفی مورد نیاز جهت انجام امور روزمره نظیر استحمام، آشپزی، شست شو را نیز فراهم می کند. همین طور می توان گفت با بهره مندی از موتورخانه، می توان دیگر وسایل و سیستم های گرمایشی ساختمان را حذف کرد، در نتیجه در بسیاری از هزینه های اقتصادی صرفه جویی خواهد شد.

سیستم گرمایش از کف تنها به 29 درجه سانتی گراد گرما نیاز دارد، در حالی که گرمای مورد نیاز دیگر لوازم گرمایشی همچون همچون رادیاتورها به 65 الی 75 درجه است. روش اجرا به این صورت است که ابتدا تمام لوله کشی های مربوط به آب و برق ساختمان را انجام می دهند. سپس کف خانه را هموار کرده و با سیمان می پوشانند تا هیچ پستی و بلندی وجود نداشته باشد، بعد از آن با هدف پیشگیری از انتقال حرارت به زمین لایه ای از عایق حرارتی در کف ساختمان قرار می دهند. در مرحله بعدی نقشه حرکت لوله های آب را طراحی کرده و برای هر نقطه از خانه یک یا چند لوپ (مدار بسته لوله) در نظر می گیرند.

انواع سیستم گرمایشی: تاسیسات گرمایشی مناسب برای هر ملک کدام است مجله بیمه-اخگرتابش

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار