بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A23؛ اقتصادی با عمر باتری طولانی

به دلیل قیمت پایین گوشی شیائومی، منطقی است که این شرکت محصولات خودش را در کشورهایی عرضه کند که مردم آنها به دنبال خرید گوشی ارزان هستند. نهایتا این سری گوشی شیائومی به عنوان یک برند جدید، از این غول چینی جدا شد و گوشی پوکو اف ۲ پرو را وارد بازار کرد. سامسونگ معمولاً از SoC های خود از سری Exynos در اروپا و همتایان Snapdragon خود در ایالات متحده استفاده می کند. قطعاً اینترنت پرسرعت در گوشی هوشمند یکی از ملاک های شما در خرید یک تلفن همراه است و این همان چیزی است که در تلفن های سامسونگ پیدا خواهید کرد. پورت شارژ سریع ، باتری قدرتمند و اتصال شبکه 5G از ویژگی های Galaxy S20 Ultra 5G است. این ویژگی شیائومی، به ویژه از آن جایی که این شرکت در چین واقع شده است، میتواند هر کسی را در خرید گوشی شیائومی مردد کند.

گوشی سامسونگ سری اس

در مارس 2021، نسل دهم از گوشی ­های Redmi Note شیائومی توسط این کمپانی معرفی شد. جدیدترین محصول از این رده، گوشی شیائومی می مکس ۳ است که دارای یک باتری فوقالعادهی ۵۵۰۰ میلیآمپری است. این چرخه طولانی یکی از دلایل اصلی گران بودن قیمت گوشی های سامسونگ سری ام نسبت به گوشی های سامسونگ سری ای به شمار می رود. شیائومی 11T از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره میبرد که در مقابل رقبای با باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی یک مزیت محسوب میشود. هر سال یک شمارهی جدید از این رده وارد بازار میشود و جدیدترین آنها، Mi 11 است. در نبرد مشخصات خالص و اینکه کدام گوشی از نظر فناوری بهتر است، گلکسی اس 22 اولترا همیشه در صدر قرار داشت. این گوشی سامسونگ گلکسی سری S همزمان با گوشی گلکسی 6S معرفی شد و مشخصات سختافزاری آن کاملا مشابه با همین گوشی است.

موبایل شیائومی

در زیر، چندین وجه تمایز گوشی شیائومی از دیگر گوشیهای موجود در بازار را برای شما توضیح میدهیم. البته محصولات دیگر آن مثل ساعتهای هوشمند در بازار آمریکا حاضر هستند. به همین دلیل، این شرکت، ساخت هر مدلی را که شروع میکند، برای چندین سال آن را ادامه میدهد و زمان تولید هر گوشی شیائومی، بیشتر از هر یک از گوشیهای برندهای رقیب است. به علاوه، قیمت گوشی شیائومی Mi Note از قیمت گوشی شیائومی Mi پایینتر است. ردهی گوشی شیائومی می مکس چندین سال است که گوشی جدیدی به بازار معرفی نکرده است.

سرعت رفرش شدن صفحه نمایش بسیار بالاست، قابلیتهای این گوشیها خیلی خوب است و طراحی منحصر به فردی برای بازی کردن دارند. بنابراین، این گوشیها خیلی از رقبا را به راحتی کنار میزنند. به علاوه، طراحی و مشخصات در مدلهای گوشیهای شیائومی در کشورهای مختلف دنیا، با هم دیگر متفاوت است و حتی در بعضی مناطق دنیا، بعضی از این گوشیها نامهای خاص خودشان را دارند. خوشبختانه، این شرکت محصولاتی جدید از این سری وارد بازار خواهد کرد. گوشیهای شیائومی (و اغلب محصولات این شرکت) قیمتهای بسیار مطلوبی در مقایسه با خیلی از گوشیهای موجود در بازار دارند. شیائومی از مسیرهای نرمافزاری مثل تبلیغات در MIUI، جمعآوری دادههای کاربران از طریق اپلیکیشنهای مختلفش و دیگر روشهای جمعآوری دادههای ارزشمند، هزینههای ساختش را جبران میکند. شیائومی پس از معرفی موفق چندین گوشی در چین، محصولاتش را به کشورهای دیگر نیز صادر کرد. با این حال، این گوشی فقط در چین موجود بود و به کشورهای دیگر صادر نشد.

امروزه خرید گوشی شیائومی در خود چین، هند، اغلب کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای دیگر، از جمله ایران امکانپذیر است. در آن زمان داشتن گوشی که بتوان با آن صدا پخش کرد ، موسیقی گوش داد یک رویا بود. امروزه با رشد سریع فناوری و محصولات دیجیتال، داشتن گجتی هوشمند مانند «تلفن همراه» از ملزومات زندگی بشر شده است به گونهای که نداشتن آن به منزله عقب افتادن از زندگی و کند پیش رفتن برنامه هاست؛ برای همین در اطراف خود کمتر کسی را میبینیم که از گوشیهای هوشمند استفاده نکند. قبلا MIUI بعضی از قابلیتهایی پایهای اندروید مثل جا به جایی آیکون اپلیکیشنها را نداشت. این برند محصولات میان ردهی دیگری مثل پوکو ایکس ۳ و پوکو اف ۳ نیز وارد بازار کرده است. سامسونگ با استفاده از این گوشی، توانسته است که بسیاری از مشکلات سری اول آن را برطرف کرده و یک گوشی هوشمند ابتکاری و قابل اعتماد را روانه بازار کند.

در واقع این وسیله جانبی، عملکردی مشابه با چراغ قوه داشته و شدت نور آن در سه سطح متفاوت (کم، متوسط و زیاد) تنظیم می گردد و در واقع این فلش انرژی مورد نیاز خود را از طریق اتصال به درگاه USB تامین خواهد کرد. شیائومی 12 و شیائومی 12 ایکس، از یک اندازه نمایشگر بهره میبرند و همچنین ظاهری مشابه دارند. از این رو اولین گوشی های تولید شده این شرکت ، طبق دستور رئیس و مدیران ارشد این شرکت به کلی نابود شدند.

این سری در سال 2016 با تلفن همراه Mi Max معرفی و در سال 2018 آخرین مدل آن، Mi Max 3 عرضه شده اما از آن پس مدل جدیدی از این سری رونمایی نشده است. با این حال، اگر از تمام آن پیچیدگیها صرف نظر کنیم، میتوان گفت که این برند چینی، تنها ۵ ردهی اصلی از گوشیهای هوشمند تولید میکند و خیلی از آنها مدتها است که محصولی وارد بازار نکردهاند. شرکت شیائومی بعضی از محصولاتش را تحت برندهای دیگری به فروش میرساند که عبارتند از ردمی (Redmi)، پوکو (Poco) و بلک شارک (Black Shark). به علاوه، تبلیغاتی که در این پوسته نمایش داده میشوند، یکی از دلایلی است که برای کاربران چندان خوشایند نیست ولی باعث میشود که این شرکت بتواند گوشیهایش را با قیمتهای بسیار پایینی وارد بازار کند. در کل توصیه میکنیم قبل از خرید یک گوشی جدید، مشخصات آن را بررسی کنید. با این حال، اخیرا شیائومی تلاشهایی برای شبیهتر کردن MIUI به اندروید استوک و شباهت کمتر آن به iOS داشته است.

بررسی لوازم جانبی گوشی

ردهی گوشی شیائومی می A به جای سیستم عامل MIUI دارای پلتفرم Android One است. این سیستم عامل سبب میشود که از یک تجربهی کاربری اندروید معمولی در یک قالب سختافزاری شیائومی استفاده کنید که برای کسانی که از MIUI متنفر هستند، عالی است. کمپانی سامسونگ در آخرین محصولات خود از سنسور 64 مگاپیکسلی استفاده کرده که این امکان هست برای این نسخه از همان سنسور یا بهتر از این استفاده کند . یا نسخه های Pro میتوانند کمی گرانتر باشند. البته این بار مدل اولترا تفاوت بیشتری با دو نسخه دیگر دارد و بیشتر شبیه به گوشیهای گلکسی نوت است.

فقط با مشاهده این سه تلفن می توانید بفهمید که S21 Ultra دارای برخی از ویژگی های اضافی دوربین در خود است که با ماژول دوربین چهارگانه فوق العاده بزرگ آن که فلاش آن را نیز در خود جای داده است، اثبات می شود. همه ویژگیهای معمول اندروید ۱۰ مانند نویگیشن تمام صفحه، نوتیفیکیشنهای بهبود یافته، تم تاریک و موارد دیگر در اختیار شما بوده و بدون محدودیت میتوانید از آنها استفاده فروشگاه اینترنتی فونر کنید. وجه تمایز شیائومی از دیگر گوشیهای موجود در بازار چیست؟

بررسی گوشی سامسونگ

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار