طراحی گرافیک چیست؟ راهنمای گرافیک دیزاین برای مبتدیان آکادمی هنر

طراحی گرافیک چیست؟ راهنمای گرافیک دیزاین برای مبتدیان آکادمی هنر

مهم‌ترین بخشی که امروزه در گرافیک آموزش داده می‌شود، کار با نرم‌افزارهاست. با افزایش بستر و موقعیت‌های شغلی در حوزه‌ی گرافیک، علاقه‌مندان به آموزش طراحی گرافیک، افزایش یافته‌اند. این رشد دانشجو، از سال‌ها پیش، با پیشرفت جایگاه این رشته در صنعت و تجارت، شروع شده و تا امروز نیز ادامه یافته‌است. طراحی گرافیک، به فرایندی که منجر به خلق یک اثر گرافیکی می‌شود، اطلاق می‌گردد. در طراحی گرافیک، می‌توان از خطوط، حروف، رنگ، حجم، تصویر و نور، برای خلق اثر و انتقال معانی استفاده کرده و ارتباطی بصری برقرار نمود.

  • به طور معمول، کارت‌های گرافیکی سری NVIDIA عملکرد بهتری در زمینۀ واقعیت مجازی ارائه می‌دهند اما برای کاهش هزینه‌ها می‌توان از محصولات خانوادۀ Radeon RX شرکت AMD نیز استفاده کرد.
  • «طراحی یک ترکیب بصری به منظور حل مسائل و تبادل ایده ها در فرم‌های مختلف که همگی از رنگ و نور تبعیت می کنند».
  • تعداد واحدهای پردازش موجود در پردازندۀ گرافیکی است که در کارت‌های NVIDIA با نامCUDA Core و در کارت‌های AMD با نام Stream استودیو طراحی گرافیک Core شناخته می‌شوند.
  • بنا بر این برای کم کردن خطا های احتمالی و اختلاف نظر با مشتری همواره نمونه های اولیه ارائه کنید.

گرافیست کسی است که بر مینای سفارشی که به او می‌دهند و با تکیه بر هنر خود، پیام یا ایده‌ای را به کمک تصویر و حروف به مخاطب انتقال می دهد. فارغ‌التحصیلان این رشته در مقاطع مختلف با بازار کار وسیع و متنوعی روبرو هستند که البته همگی به نوعی با طراحی و تصویر سر و کار دارند. حقوق و درآمد رشته گرافیک نیز بستگی به زمینه شغلی، میزان تحصیلات، تجربه و تبحر شما به عنوان یک گرافیست دارد. از مزیت‌های این رشته این است که به دلیل نوع مشاغل آن، ساعت کار متنوع و شناوری دارد و یک گرافیست می‌تواند هم به صورت تمام وقت یا پروژه‌ای کار کند و حتی چند شغل داشته باشد. فضای اختصاصی موجود در کارت گرافیک که به منظور ذخیره‌سازی و دسترسی به اطلاعات موردنیاز بخش GPU مورد استفاده قرار می‌گیرد و چیزی شبیه به کاربرد RAM برای بخش CPU است. این پارامتر بر اساس واحد گیگابایت اندازه گیری می‌شود و مقدار آن تاثیر بسزایی در عملکرد کارت‌های گرافیکی به ویژه در حین اجرای بازی‌های رایانه‌ای دارد.

پس خلاقیت باید در مسیر ایجاد یک جاذبه بین طرح و مخاطب قدم برداشته و لازم است که بتواند ارتباطی قوی بین آن دو برقرار سازد. در گذشته بسیاری از هنرمندان گرافیک، ایده‌های خود را برای اجرا، به دست یک نقاش می‌سپردند تا رسم کند. واژه گرافیک از گراف، به معنی خط یا خطوط، گرفته شده و با خطاطی و خوشنویسی، رابطه‌ای نزدیک دارد. گرافیک یک نوع زبان تصویری با قابلیت برقراری ارتباط بوده که با زیبایی و شیوایی خاصی سخن می گوید. با این وجود من سعی کردم که یک تعریف کلی و روشن از چیزی پیدا کنم که اصطلاحا بین متخصصین حوزه به گرافیک دیزاین خوانده می شود.

طراحی گرافیک آنلاین

طراحان باید نیاز های مشتری را برطرف کنند و برای یک طراح یادگیری درست شنیدن مشتری، تحقیق، توسعه ی مفاهیم و پیدا کردن تعادل بین زیبایی و کاربرد بسیار حیاتی است. طراحان گرافیک و یا گرافیست‌ها از هنر و فناوری برای انتقال ایده‌ها استفاده می‌کنند و این کار را با استفاده از ابزارهای مختلف طراحی انجام می‌دهند. گرافیست‌ها طرح‌های خود را برای کمپین‌های تبلیغاتی، بروشورها، مجلات و گزارش‌های شرکتی می‌زنند، که هم به صورت دستی و هم با کمک رایانه و تبلت‌های دیجیتال انجام می‌شود. در این بین نوع دیگری از پردازنده‌های گرافیکی با عنوان پردازنده‌های گرافیکی مجتمع نیز وجود دارند که به شکل مجتمع در داخل واحد پردازش اصلی یا همان CPU قرار گرفته و کاربر را از خرید یک کارت گرافیکی مجزا بی‌نیاز می‌کنند. بنابراین پیش از خرید کارت گرافیک، در نظر گرفتن یا خرید پاور یا همان منبع تغذیه کامپیوتر، با توان خروجی کافی و تعداد کانکتورهای مناسب از موارد ضروری محسوب می‌شود.

۲. در دوره‌های طراحی گرافیک ثبت نام کنید

همچنین نیاز به پوشش بیشتر توسط متریال های دیگر را بررسی کنید و ببینید آیا نیاز مشتری به طور کامل پاس داده شده یا نه. اما شما با خود فکر میکنید یک تغییر کوچک در گوشه ای از کار و تغییر جزیی در گوشه ای دیگر کار را به کمال می‌ رساند. پیشنهادات خود را حتما با مشتری مطرح کنید و در صورت موافقت مشتری آن هارا اعمال کنید.

پذیرش دانشجو در این رشته بصورت نیمه متمرکز است و مصاحبه حضوری دارد و داوطلبانی که در ردیف معرفی شدگان چند برابر ظرفیت این رشته قرار می‌گیرند باید در آزمون تشریحی (طراحی) با ضریب 4 شرکت کنند. و اما گرافیک (نوین) یا مدرن علاوه بر کتاب آرایی در قسمت تبلیغات تجارتی، اعلانات دیواری و مطبوعاتی و نشان ها (لوگوها) وغیره می باشد و حتی در سینما و تلویزیون هم کاربرد دارد. هنر گرافیک نوین با مسائل ارتباط محیطی نیز تداخل دارد، پس این هنر علاوه بر خط ورنگ، به عناصر بصری دیگری چون حجم و نور کمک می گیرد.

به این نکته توجه داشته‌باشید که علاقه‌مندی و داشتن یک هدف مشخص، مهمترین عامل پیشرفت، در کار هنری است. در صورت نبود این دو عامل مهم، یادگیری شما دچار مشکل شده و خلاقیت و قدرت تفکر در شما از بین می‌رود. برای ادامه‌ی مسیر موفقیت در گرافیک به یک جواب بله‌ی قطعی نیاز دارید. با مطالعه‌ی بیشتر و صحبت با هنرجویان و شاغلان این حوزه، می‌توانید یک تصمیم قطعی بگیرید. او از عناصر طبیعت و همچنین از انتزاع خود وام گرفته تا اثر بصری تولید کند، ثبتش کند و به دیگری انتقال دهد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار