قالب بندی بتن چیست و دستورالعمل کلی استفاده قالب ها؟

قالب بندی لغزان قائم را می توان بر اساس حرکت پیوسته انجام داد و یا آن را طوری برنامه ریزی کرد که در ارتفاع معینی متوقف گردد و سپس حرکت لغزان خود را مجددا از سر گیرد. دیگر نکته ای که باید به آن اهمیت بدهید ، تمیزی ، یکنواختی و صاف بودن سطح قالب است. توجه شود که در پروژه ای که از قالب فلزی بتن استفاده شود باید نهایت دقت در رابطه با پر کردن درزهای قالب فلزی صورت گیرد تا شیره بتن از آن نشت ننماید .از ویژگی های برجسته قالب فلزی می توان عدم چسبندگی بتن به سطح قالب را اشاره کرد .

بهترین شرکت قالب بتن

اگر به جداول این فایل دقت کنید این ضریب برای مناطق محروم ­تر (ازلحاظ مختلف) مقدار بیشتری دارد بهعنوانمثال برای شهر عسلویه بخش ابنیه مقدار 1.15 و برای شهر کاشان 1 در نظر گرفتهشده است. قالب های فلزی معمولاً با انواع داربست به کار می رود؛ اما آنچه بیش از تمامی این موارد در کیفیت قالب های فلزی بتنی مؤثر می باشد، نحوه نصب این قالب ها می باشد؛ چراکه توجه و دقت در نصب قالب های فلزی است که سبب تداوم این قالب ها می شود. سرعت حرکت قالب به نحوی تنظیم می شود که بتن در زمان خارج شدن از قالب ضمن تحمل وزن خود، جهت حفظ شکل خود از مقاومت کافی برخوردار باشد. موقعي كه بتنريزي با پمپ و از ته قالب انجام ميشود بايد توجه داشت كه پر كردن قالب از بتن با سرعت زياد صورت گيرد تا از سخت شدن آن قبل از پر شدن قالب جلوگيري شود.

دستمزدی که نیروهای ماهر دریافت میکنند با دستمزد کارگران معمولی متفاوت است و همان طور که میدانید در نهایت کیفیت کارتان با نیروهای ماهر بالاتر است تا کارگران معمولی. پایه اطمینان (شمعها) و قالبها نباید تا زمانی که اعضای بتنی مقاومت کافی بدست نیاوردهاند جدا شوند. البته نباید قالب به حدی چرب شود که روغن به داخل بتن نفوذ کند. سازه بتنی روی پی ساختمان تکیه می کند و نیروهای وارده بر روی ساختمان یا از ساختمان را به زمین منتقل می کند.دیگر اجزای مهم سازه بتنی به شرح زیر است.دیوارهای برش از عنصرهای مهم ساختمان های بلند است.دیوارهای برش را در ساختمان های بلند به کار میبرند.دیوارهای برش ستون های بزرگی هستند که ضخامتشان به 400mmبا طول 3 متر هستند.این ویژگی ها باعث میشود که آنها دیوار به نظر برسند تا ستون .این نقش در ساختمان کمک می کند تا ساختمان در برابر نیروهای افقی مانند بار باد یا زلزله مقاومت کند.عموما ساختمان ها در برابر نیروهای عمودی مانن گرانش زمین توانا هستند.

در صورتی که قالب لغزان دارای توقف باشد درزهایی به وجود می آیند که با درزهای میان مراحل بتن ریزی در عملیات ساختمانی با قالب ثابت فرقی ندارد. یکی از نکات مهم در استفاده از قالب فلزی بتن توجه به تمیزی و یکنواخت و صاف بودن سطح قالب فلزی است زیرا در صورت عدم صافی و یکدست بودن در حین بتن ریزی باعث ایجاد حفره های ریز و درشت در سطح سازه می گردد و باعث عدم صاف و یکنواختی سازه می شود لذا باید توجه نمود که سطح قالب صاف باشد و اغلب برای حل این مشکل سطح قالب باید با روغن چرب گردد .

در این مدت، بتن را معمولاً با برزنت میپوشانند تا از ایجاد رطوبت اضافی جلوگیری شود. یکی دیگر از مزایای استفاده از بلوک هبلکس در بنا کردن یک ساختمان، مقاومتی است که این مصالح ساختمانی در برابر سرمازدگی و آتش گرفتگی ایجاد می کند. کیفیت قالب های ساخته شده به نیرو کار شرکت های تولید کننده نیز بستگی دارد نیرو و پرسنل های حرفه ای و ماهر میتوانند خروجی با کیفیت داشته باشند و دستمزد پرسنل تولید کننده قالب میتواند بر روی قیمت قالب بتن تاثیر داشته باشد، مدیریت هزینه های شرکت هم میتواند قالب های تولید شده را با هزینه های سربار و اضافی خود را کنترل کند یا با همان هزینه ها تولید خود را افزایش دهد .

شرکت قالب بتن

طوقهها معمولاً فلزی و به صورت پروفیل هایی مناسب طرح و در نظر گرفته میشوند. روش مناسب و وسايل كافي براي حمل، بلند كردن و سوار نمودن قالبها در محل كار انتخاب و پيشبيني شده باشد. 7- ازنظر اقتصادی استفاده از این قالبها توجیه دارد؛ چراکه تنها با یکبار هزینه میتوان تا مدتها از این قالبها استفاده کرد و نیازی به تعویض یا جایگزینی آن نیست. این عوامل را میتوان به نحوه باز کردن، روش جابجایی، محل انبار کردن و نحوه نگهداری قالب تقسیمبندی کرد.

قالب تونلی فرم

در اولین استفاده از قالب دو دیواره قالب با تکیه به پاخور بتنی (رامکا) به صورت معکوس قرار میگیرد. اولین موردی که بسیار مورد اهمیت است و حتما باید توجه ویژه ای به آن شود ، استحکام قالب بتن فلزی است. همانطور که مشاهده می ­کنید اقلام پایه و غیر پایه (ستاره ­دار) به تفکیک آورده شده است و درنهایت با یکدیگر جمع شده ­اند. البته لازم به ذکر است که استفاده از قالب لغزنده برای سازه های مرتفع بلندتر از ۲۰ متر به صرفه خواهد بود و برای سازه های غیر مرتفع چندان مناسب نمی باشد . ۳- به عنوان یک روش بسیار مناسب و مطمئن می توان از پوشش پلاستیکی که اطراف قالب می گذاریم استفاده کنیم، به این ترتیب که اطراف پلاستیک را مقداری بیشتر در نظر بگیریم و بعد از بتن­ریزی لبه های پلاستیک را روی بتن برگردانیم.

خرید جک سقفی

در یک نگاه تاریخی میشود گفت عملکرد -با تعاریف مدرنیستها- اثر کمی بر ریختشناسی معماری داشتهاست. نکته قابل تامل اینجاست که در سال های اخیر قالب بتن را از جنس پلاستیک ، فایبر گلاس و رزین به صورت چشمگیری تولید و به بازار عرضه میکنند اما در هزینه و مقاومت این مصالح در برابر نقش تخته قالب بندی و قالب فلزی بتن کمی جای تردید وجود دارد و مقاوت لازم در برابر فشار وارده بتن را ندارند . در اين روش قالب را به صورت پيوسته و پس از هر مرتبه بتن ريزي به كمك جكهاي هيدروليكي و در حالي كه دو جداره قالب به بتن ريخته شده قبلي چسبيده است به سمت بالا ميكشند.

در گرما و یا در سرمای شدید اجرای قالب لغزنده نسبت به روشهای دیگر مشکلات بیشتری را به همراه دارد . گرما و سرمای بیش از حد، باعث ایجاد مشکلاتی در انتخاب مواد سازنده قالب و محافظت از آنها میشود. قالب تسمه ای جهت اجرای دیوار یکطرفه، دیوار دوطرفه، فونداسیون و سقف استفاده میگردند. بدلیل اینکه باتوجه به خم شدن کنار قالب (تسمه ها) وقتی قالب ها در کنار هم قرار میگیرند کاملا بهم نمی چسبند بنابراین بعد از بتن ریزی و دکفره کردن قالب ها ماهیچه های بتنی کاملا مشهود است .متعلقاتی که در اتصال قالب بتن به یکدیگر لازم است عبارتند از : پین و گوه ، گیره متوسط (کلیپس) ، بلت ، کلمپس ، بلت عصایی جهت اتصال قالب بتن به سولجر ، مهره بلت ( خروسک ) و واشر دولوله ، واشر کاس و تنگ تسمه ای (تسمه بلت) ورق استفاده شده در تولید قالب بتن یکی از مهم ترین دلیل سبب تغییرات قیمت بین کارخانه های تولیدی قالب ها است.

خرید قالب مدولار

ورق رویه قالب ها دارای ضخامت ۳ میلیمتر بوده و در قسمت هایی که لازم بوده به وسیله تسمه های سخت کننده تقویت میشوند این تسمه ها علاوه برایفای نقش تقویت کننده ورق رویه، اتصال قطعات قالب ها به یکدیگر و به پشت بندها را امکان پذیر می کنند. در برخی از پروژه ها که نمی توان از قالب پیش ساخته و یا دیگر گالپا استفاده کرد مجبورید از قالب خاص بتن استفاده نمایید. با توجه به هدف، زبانهای برنامهنویسی ممکن است همه منظوره باشند، زبانهای برنامهنویسی سیستمی، زبانهای اسکریپتی، زبانهای خاص دامنه، زبانهای همزمان/ گسترده (و یا ترکیب اینها). نسخههای به روز شدهٔ این برنامهها همچنان مورد استفاده قرار میگیرند، و هر کدام توسعه زبانهای بعد را تحت تأثیر قرار دادند. حالت خاص زبانهای نوع دار زبانهای تک نوع هستند. قیمت قالب فلزی به دلیل داشتن ویژگی ها و قابلیت های خاص و ویژه، نسبت به سایر قالب های بتن بیشتر است.

این امر باعث عدم شکلگیری درز سرد شده و در نتیجه پیوستگی سیستم سازه خرید قالب دست دوم را افزایش میدهد. الوار مقاومت حرارتی خوبی دارد که از آسیب بتن در مناطق سرد جلوگیری می کند. برای جلوگیری از از پیچش ستونها بخصوص در ستون های مرتفع و یا ستونهایی که هر وجه آنها از ترکیب دو یا چند پانل بوجود آمده باشد، پیشنهاد می گردد که کنج ها و پانل های مورد استفاده از یک ارتفاع نباشند، به عنوان مثال در صورتیکه از کنج های 150 سانتی متری استفاده می گردد بهتر است که از پانل های 100 و 200 سانتی متری استفاده شود.

قالب لارج پنل

بهترین ورق های قالب ها از ورق های فولاد مبارکه استفاده میکنند ولی باز هم قیمت قالب آنها برابر نیست این هم می تواند دلایل مختلفی داشته باشد کیفیت قالب های ساخته شده به نیرو کار شرکت های تولید کننده نیز بستگی دارد نیرو و پرسنل های حرفه ای و ماهر میتوانند خروجی با کیفیت داشته باشند و دستمزد پرسنل تولید کننده قالب ها میتواند بر روی قیمت قالب بتن تاثیر داشته باشد مدیریت هزینه های شرکت هم میتواند قالب های تولید شده را با هزینه های سربار و اضافی خود را کنترل کند یا با همان هزینه ها تولید خود را افزایش دهد .

مجموعه مجهز قالب بتن صباغی با داشتن تیم مجرب و حرفه ای اقدام به تعمیر انواع قالب های فلزی دست دوم و کارکرده می کند هرگونه مشکل و ایرادات قالب های شما را تعمیر می نماید، خرید و فروش انواع قالب ها در مجموعه مدحت انجام میشود و شما میتوانید قالب های دست دوم خود را به شرکت مدحت گستر بسپارید. معمولا قالب فلزی بتن نسبت به نوع قالب چوبی بتن از قیمت بالاتری برخوردار است، همچنین قالب چوبی بتن نسبت به قالب فلزی بتن بسیار سبک است ولی به علت اینکه قالب های چوبی استحکام زیادی ندارند و شاید نتوان از آنها برای بار دوم استفاده کرد آنچنان مقرون به صرفه نیستند به همین دلیل قالب فلزی بتن با وجود اینکه وزن بیشتری دارد و قیمت بالاتری نسبت به قالب های دیگر دارد ، اما به جهت توان مقاومتی بالای آن و قابلیت استفاده به تعداد دفعات بیشتر و در واقع طول عمر بالاتر می توان گفت مقرون به صرفه تر می باشد .

اگر مواردی که گفته شد در قالب وجود نداشته باشد ، باعث ایجاد حفره در بتن میشود. به همين خاطر بايد مجری سازههای بتنی كاملاً در جريان امور مربوط به قالب بندی، از تجهیزات قالب بتن فلزی تا مشخصات و جزئیات ابعاد و روشهای اجرا قرار داشته باشد. سازه اجرا شده کاملا یکپارچه بوده و عاری از وجود درزهای ساختمانی عمودی و افقی است . با توجه به همین مسئله نیز در این بخش از وبلاگ پرشین سازه جامع ترین بانک اطلاعات ساختمان کشور به سراغ انواع قالب های بتن رفته و به طور تخصصی شمارا با قالب های فلزی بتن آشنا می کنیم. در این بخش از آموزش قالب وودمارت به شما می گوییم چطور رنگ های بخش های مختلف این قالب را تغییر دهید. قالب های بتن در انواع مختلف چوب، آجر و یا فلز می باشد که انتخاب نوع قالب موردنظر بستگی به نوع پروژه، هزینه برآورد شده و زمان در دسترس جهت اتمام پروژه دارد.

این ساخت و سازها هم به صورت دائمی قابل استفاده هستند و هم به صورت موقت و با قابلیت جابجایی و چیدمان مجدد. قالب فلزی مدولار که قالب همه کاره هم نامیده میشود به دو گروه عمده بر اساس اندازه لبه تقسیم می شود. حال اینکه این قالب های فلزی مدولار چه هستند و چه کاربردی دارند را در ادامه برای شما تشریح خواهیم کرد. چراکه هزینه مصالح، ساخت و اجرای قالب های بتنی بستگی به شکل قالب بتن و دشواری ساخت آن و نوع مصالح مصرفی دارد و در برخی موارد ممکن است قالب بندی بتن تا بیش از ۷۵ درصد هزینه یک عضو بتنی را به خود اختصاص دهد که در ادامه این مقاله از پرشین سازه به ارائه اطلاعاتی بیشتر در باب این موضوع خواهیم پرداخت.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار