آزمون دولینگو چیست؟ آزمونی که بلیط شما برای مهاجرت است ! آپدیت 2020 همیارزبان | iranbritish

همین ویژگی آزمون دولینگو سبب شده در شرایط شیوع ویروس کرونا، گزینه مناسبی برای زبان‌­آموزانی باشد که به مدرک زبان انگلیسی خود نیاز دارند. اما توجه داشته باشید که حتما قبل از تصمیم‌­گیری برای شرکت در آزمون دولینگو، از پذیرش مدرک این آزمون توسط موسسه یا دانشگاه مورد‌نظرتان، اطمینان پیدا کنید. آزمون زبان انگلیسی Duolingo آزمون مبتنی بر کامپیوتر و انطباقی یا adaptive است و اگر برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا از این آزمون استفاده می کنید می توانید در هر دوره ی ۳۰ روزه نهایتا دو بار در این آزمون شرکت کنید. امتحان Duolingo علاوه بر اینکه آزمونی راحت و قابل دسترس است، آزمونی مقرون به صرفه در مقایسه با سایر آزمون ها نیز می باشد.

ثبت نام آزمون دولینگو را چگونه انجام دهیم؟

این سوال میزان دانش واژگان و هر دو مهارت رایتینگ و ریدینگ شما را ارزیابی می­‌کند. هر دو انجام میشه اما در حال حاضر بعلت کرونا استقبال زیادی از ازمون انلاین دولینگو شده که کاملا بصورت انلاین برگزار میشه. ظاهرا طبق تجربه بهترین نقطه برای آزمون نگاه کردن به وسط مانیتور هست نه به دوربین وب کم بالای لپ تاپ.

کسب آمادگی لازم برای پاسخ­گویی به سوالات English Word Selection آزمون دولینگو، در هر دو نوع Written و Audio نیازمند تقویت دایره واژگان زبان انگلیسی می­‌باشد. متن­‌های ریدینگ معمولا دشوارند، چراکه از متون ادبی اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 میلادی گرفته می­‌شوند که به نثر نوشته شده‌­اند. بنابراین بسیاری از داوطلبان با این سبک از متون انگلیسی، آشنایی ندارند و همین امر سبب می‌­شود تشخیص درست گرامر واژه مناسب برای جاهای خالی، اندکی دشوار باشد. اما تطبیقی بودن آزمون دولینگو این امکان را فراهم می­‌سازد که اگر موفق نشدید به تعدادی از سوالات درست پاسخ دهید، متونی به شما داده شود که ساده­‌تر و منطقی­‌تر باشند. این بخش، همان آزمون اصلی است که همانطور که قبلا گفته شد، سوالات به صورت پویا با توجه به سطح پاسخ های شما تغییر می کنند و همین موضوع امتحان را adaptive یا تطبیقی کرده. توجه داشته باشید که بخش های مختلف آزمون به شکل جداگانه از یکدیگر نیستند و مهارت های انگلیسی شما به صورت integrated یا به بیان دیگر، ترکیبی سنجیده می شوند.

تجربه آزمون دولینگو

آزمون دولینگو چیست؟ آزمونی که بلیط شما برای مهاجرت است ! آپدیت 2020 همیارزبان | iranbritish

سوالات Independent Speaking Tasks به صورت سه تسک مطرح دولینگو می‌­شوند. همانطور که در شکل می‌­بینید، هریک از تسک­‌های 1 و 2، 4 سوال نوشتاری دارند. و برای هر تسک 30 ثانیه زمان دارید تا سوالات را بخوانید و با کلیک بر روی گزینه Start در مدت زمان90 ثانیه پاسخ خود را به صورت شفاهی بیان کنید. برای پاسخگویی به سوالات Listen and Write بهتر است پس از یک بار شنیدن جمله، هر آنچه که شنیده‌­اید را در محل مورد نظر تایپ کنید، و دو فرصت بعدی پخش جمله را برای چک کردن یا کامل کردن جمله‌­ای که نوشته‌­اید، استفاده کنید. در تسک دوم، مانند تسک اول، می­‌بایست از میان دو موضوع پیشنهادی، یکی را انتخاب کنید و در مدت زمان 3 تا 5 دقیقه پاسخ خود را به صورت یک متن بنویسید. بخش سؤالات تطبیقی قسمت عمده آزمون را تشکیل می‌­دهد و همانطور که در بالا گفته شد، میزان سختی و آسانی سوالات به عملکرد شما در پاسخگویی به سوالات قبلی وابسته است.

  • این سرویس در واقع یک وبسایت زبان‌آموزی، اپلیکیشن موبایل و آزمون تعیین مهارت زبان به صورت آنلاین است.
  • ⦁ آزمون تطبیقی – این بخش اصلی ترین قسمت از امتحان است که 45 دقیقه طول می کشد.
  • این مجموعه‌ی کامل به نویسندگی Raymond Murphy یکی از محبوب‌ترین منابع آموزش گرامر است و در بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی به‌عنوان منبع اصلی آموزش داده می‌شود.
  • در این بخش، گزینه Buy Now را انتخاب کنید و وارد مراحل خرید آزمون شوید.
  • یکی از مزایای آزمون دولنیگو، امکان حضور در آزمون آزمایشی است که بخش مهمی از آماده سازی برای آزمون اصلی را شامل می‌شود.

لذا توصیه ما برای موفقیت در این آزمون استفاده از منابع زیر است . هدف از آزمون­‌های تطبیقی ارائه سؤالاتی است که سطح دشواری­ آن­ها منطبق بر میزان مهارت و دانش داوطلبان است. در واقع آزمون دولینگو براساس توانایی شما در زبان انگلیسی سوالاتش را طراحی می‌­کند، بنابراین در مقایسه با آزمون­‌های سنتی، به طور دقیق‌­تر و کارآمدتری مهارت­‍ها را مورد ارزیابی قرار می­‌دهد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار