پله بتن اکسپوز در ابعاد و رنگ های متفاوت تولیدی شرکت دها بتن زیست | elitarchgroup

پله بتن اکسپوز در ابعاد و رنگ های متفاوت تولیدی شرکت دها بتن زیست | elitarchgroup

پس از اجرای سطح با قطعات بتن اکسپوز، با وجود در نظر گرفتن تهمیدات لازم، امکان ایجاد مشکل همانند هر عملیات اجرایی دیگری، وجود دارد. لذا ممکن است که نیازمند ترمیم قطعات بتن اکسپوز باشیم که بسته به شرایط پروژه و سطح مورد نظر تکنیک­های مختلفی به کار گرفته می­ شود. در ترمیم بتن اکسپوز بحث تطابق رنگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. لذا این امر مشاوره و استفاده از تجارب کارشناسان فنی و تخصصی بتن را می­طلبد.

پله محوطه

مهم‌ترین نکته در بتن ریزی رمپ این است که بتن را باید از پایین به بالا ریخت. بدین دلیل که نباید دوغاب سیمانی در بالا و سنگدانه‌ها در پایین جمع شوند. بتن ریزی نیز یکی از مراحل مهم در اجرای پله در سازه‌های بتنی است. مهم‌ترین مرحله در ساخت یک راه‌پله بتنی، قالب‌بندی مناسب است. در این مرحله لازم است که زاویه، ابعاد، کف پله و خیز آن بررسی شود.

طراحی دستی راه‌پله

اساساً بایست مدل نرم‌افزاری بیانگر واقعیت سازه باشد؛ بنابراین دستک کنسولی را در نرم‌افزار مدل‌سازی می‌کنیم. خصوصاً اینکه وجود دستک در واقعیت لنگرهای نسبتاً بزرگی را به ستون متصل انتقال خواهد داد. همچنین اعضای کنسولی مطابق استاندارد 2800 زلزله باید تحت نیروی قائم زلزله نیز کنترل شوند. شما می‌توانید مطالب مرتبط با زلزله قائم و نحوه کنترل آن را در مقاله ”محاسبه نیروی قائم زلزله و نحوه اعمال بار زلزله در ایتبس” مطالعه کنید. مبحث 6 مقررات ملی ساختمان حداقل بارهای زنده گسترده یکنواخت و بار زنده متمرکز کف‌ها را در جدولی بیان کرده است. در قسمتی از این جدول حداقل بار زنده برای راه‌پله‌ها آمده است که در ادامه مشاهده می‌کنیم.

از تیرک‌های عمودی به‌عنوان تکیه‌گاه سیستم قالب‌بندی سطح اشغال استفاده می‌شود. برای فرم دادن پله از تخته‌های چوبی که به‌واسطه پیچ به المان‌های کناری سیستم قالب‌بندی متصل شده‌اند، استفاده می‌گردد. برای جلوگیری از حرکت قسمت فوقانی، دستگاه پله به تیرهای سقف یا دال متصل می‌شود. پله بتنی با ابعاد زیر به صورت روزانه در کارخانه استودیو آرت بتن با رنگ طوسی تولید میگردد. پله ها یکی از اجزای غیر سازه ای بسیار مهم در ساختمان هستند که رعایت ضوابط سازه ای و معماری در آنها از اهمیت بالایی برخوردار است . عدم توجه به هر یک از ضوابط سازه ای یا معماری در پله ، می تواند منجر به عدم صدور پایانکار ساختمان و یا پرداخت جرائم سنگین به کمیسیون ماده صد شود .

  • علی بهرامیان هستم.مجری، ناظر و محقق مباحث حقوقی و فنی ساختمان سازی و همیشه از آگاهی دادن و ارائه محتوای کاربردی به دیگران لذت می‌برم.
  • باتوجه به اینکه مدل‌سازی تیر میان‌طبقه کار آسانی است، اکیداً توصیه می‌شود این تیر حتماً در نرم‌افزار مدل شود تا نتایج به واقعیت نزدیک‌تر باشد.
  • اگر بخواهیم ضخامت آن را در نظر بگیریم، باید ارتفاع آن را لحاظ کنیم.
  • در ساختمان فولادی بار راه‌پله به‌صورت نقطه‌ای به تیر میان‌طبقه اعمال خواهد شد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار