کلینیک بتن ایران قالب برداری سقف

هنگام انتخاب قالب، توجه به نوع بتن و دمای هوا ضروری است؛ زیرا هر دو، بر فشار اعمال شده روی سازه تأثیر می‌گذارند. هم‌چنین، قالب باید مقاومت لازم را در برابر فشار بتن مایع و خشک شده داشته باشد. قالب چوبی نمی تواند از تبخیر آب جلوگیری کند و در صورت استفاده باید آنها را با پوشش مناسب و مرطوب حفاظت کرد. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.

میلگرد، سیم نجاری، سیم آرموتوربندی و خاموت، برخی از مصالح قالب بندی به شمار می‌روند. عمدتاً چوب و فولاد، موادی هستند که بیشتر برای قالب‌بندی بتن استفاده می‌شوند. مواد دیگری ‌هم هستند که برای کاربردهای تخصصی استفاده می‌شوند.

برای قالب‌های چوبی کف، تخته‌های چندلایی که هم اندازه یا کمی بزرگتر هستند و برای کناره‌ها از قالبی که با قالب کف همپوشانی داشته باشد، استفاده می‌شود. در این قسمت به معرفی انواع قالب بتن موجود در صنعت ساخت و ساز پرداخته و آنها را بررسی می‌کنیم. قالب بتن که از آنها با نام سازه‌های بتنی هم یاد می‌شود، خواص و ویژگی‌هایی دارند که از مهم‌ترین آنها می‌توانیم به استحکام و توان بالایشان اشاره کنیم.

ویژگی های یک قالب بتن مناسب چیست؟

تمام قطعاتی که به قالب بتن بسته می‌شوند بايد کاملا محکم شوند تا لرزاندن بتن باعث شل شدن قالب بتون نشود. برای تسهيل کار متراکم ساختن بتن در ديوارهای بلند و امثال آنها، بايد در نقاط لازم در روی قالب بتنی بازشوهايی تعبيه نمود. اين بازشوها بايد دارای دری باشند که براحتی باز و بسته شده و کاملا آب بند باشند. پايه‌های اطمينان بايد به نحوی قرار گيرند که پايداری مجموعه قالب بتن ها کاملا تأمين گردد. از اتکای پايه‌ها بر زمينهای منجمد و سست بايد جدا خودداری کرد.

  • همان طور که بیان شد قالب بتن از جنس و انواع مختلفی می باشد که انتخاب نوع قالب در زمان اجرا و هزینه پایانی پروژه تاثیر گذار می باشد.
  • به همین دلیل است که پیشنهاد اغلب مهندسان برای سازه های بزرگ، انتخاب قالب‌های فلزی است.
  • اضافه شدن قسمت آخر آب نباید پس از سپری شدن نصف مدت اختلاط باشد.
  • بعد از آن قالب بندی دور سقف انجام شده و همچنین تایبیم ها بسته می شوند بعد از اتمام مراحل و ریز کاری ها مراحل انجام شده توسط ناظر ساختمان بازدید می شود و اگر ایرادی در کار باشد ایراد ها گفته می شود.
  • نگهداری بتن ریخته شده در مناطق سردسیری اجتناب ناپذیر می باشد.

قالب بايد موقعي برداشته شود كه بتن بتواند نيروي وارده را تحمل كند و تغيير شكلهاي آن از تغيير شكلهاي پيش بيني شده تجاوز نكند. فرناز بی ریا هستم؛ دارای مدارک کارشناسی مهندسی عمران و کارشناسی ارشد MBA می باشم. به مدت یک سال در زمینه دیجیتال مارکتینگ مشغول به کار بودم و هم اکنون در شرکت آهن ملل مشغول به همکاری هستم. زمان جداسازی قالب ها به عوامل مختلفی از جمله عیار بتن و سیمان، نوع سیمان و دمای محیط بستگی دارد. این نوع قالب از پانل های صفحات فولادی نازک سلاخته می شود و می توان آن ها را با استفاده از پیچ و مهره مناسب در کنار هم متصل کرد. چوب خشک، رطوبت را از بتن مرطوب جذب می کند که ممکن است سازه بتنی را ضعیف کند.

– شیوه اجرا

لازم است این قالبها قبل از بتن ریزی کاملاً چرب و روغنکاری شده باشند. در صورتی که مدت زیادی از روغنکاری قالبها گذشته باشد، ممکن است گردوغبار زیادی به خود جذب کرده باشند که لازم است تمیز گردند. در حال حاضر به دلیل نوسان قیمتها از درج قیمت در سایت معذوریم. جهت مشاوره خرید و استعلام قیمت قالب های پلاستیکی بتن شرکت قالب بتن سقف،دیوار،ستون و …. شرکت تنها پولاد این اطمینان را به شما می دهد که محصولاتی با کیفیت و با قیمت مناسب خریداری خواهید کرد.

همانطور که مطلع هستید، قالب بتن سقف در انواع مختلفی ساخته می شود که با توجه به نوع پروژه و بودجه شما تعیین می شود. برای خرید این محصول باید اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید قالب متناسب با کار خود را تهیه کنید. قالب پلاستیکی یا همان پلیمری به دلیل مقاومت در برابر ضربه، دوام و عمر بیشتری نسبت به قالب های دیگر دارد. یکی دیگر از ویژگی های قالب بتن سقف پلاستیکی که می توان به آن اشاره کرد، این است که بتن ‌نسبت به قالب ‌های فلزی راحت‌تر از سطح قالب جدا می شود. این کار مستلزم استفاده از اتصالاتی همچون گوه، سنجاق و بولت ‌ها است. این نوع قالب برای پروژه های ساختمانی کوچک، اما شبیه به هم مانند شهرک های مسکونی انتخاب خوبی می باشد،؛ زیرا چندین بار می توان از آن استفاده کرد.

اين بازشوها بايد داراي دري باشند که براحتي باز و بسته شده و کاملا آب بند باشند. پايه‌هاي اطمينان بايد به نحوي قرار گيرند که پايداري مجموعه قالب بتن ها کاملا تأمين گردد. از اتکاي پايه‌ها بر زمينهاي منجمد و سست بايد جداً خودداري کرد.

کلینیک بتن ایران قالب برداری سقف

این قالب معمولا از جنس فولاد ساخته می‌شود و ممکن است به‌صورت گوشه‌دار یا باند ساخته شوند. قالب بتن ریزی دیوار همان قالب‌های مدولار است که معمولا به‌صورت پنل‌های سایز بزرگ استفاده می‌شود. انتخاب قالب مناسب برای قالب‌بندی دیوار به عوامل مختلفی بستگی دارد.

شیوه اجرا در این قالب‌ها بستگی به نوع دیوار، سقف یا ستون نیز دارد. به‌عنوان‌مثال برای قالب‌بندی سقف‌های تیرچه‌بلوک، تیرچه‌ها در کنار هم قرار گرفته و فضای میانی آن‌ها با بلوک پر خواهد شد. همچنین سقف‌های دال بتنی نیز با ساخت یک عرشه و پر کردن قسمت‌های مختلف با بتن، اجرا می‌شوند. به‌طورمعمول برای ساخت انواع سقف‌ها، از میلگرد و تیرچه نیز به همراه قالب بتن سقف استفاده می‌شود. روش مناسب و وسایل کافی برای حمل، بلند کردن و سوار نمودن قالب‌ها در محل کار انتخاب و پیش‌بینی شده باشد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار