چرا طراحی داخلی ویلا مهم است؟

اکثرا کارفرمایان ترجیح میدهند ویلای شخصیشان یک ویلای دوبلکس یا اصطلاحا یک ویلای مرتفع با ویو ابدی باشد که به آنها فرصت بیشتری برای لذت بردن از مناظر چشم نواز طبیعت اطراف را میدهد، یا در مواردی که افراد قصد سفری به شمال در یک تعطیلات کوتاه را دارند، اکثرا به دنبال اجاره کوتاه مدت یک ویلای دوبکس هستند. اگر مهمان پذیر هستید و از فضاهای بزرگ لذت میبرید، سالن اصلی خانه میتواند حکم دریا را در خانه شما ایفا نماید. اگر در یک فضای بزرگ مبلمانی اندک با المان های تزئینی محدودی چیده شوند، نوعی احساس خالی بودن و سردی در فضا القا می شود.

طراحی داخلی ویلا دوبلکس

به طوریکه که اگر معماری و دکور زیبا نداشته باشند خانه بزرگ هیچ کارایی و زیبایی ندارد. حتی رنگ مبلمان و دیوارها، سقف و کف را می توان در هارمونی مناسبی با رنگ های طبیعی بیرونی انتخاب کرد و بدین ترتیب بین طراحی محوطه ویلا و باغ و طراحی دکور داخلی یک هماهنگی بی نظیر ایجاد کرد. فراموش نکنید که صرفه اقتصادی در طراحی داخلی ویلا به معنی انجام آن بدون طراحی و ایده پردازی و یا استفاده از متریال ارزان قیمت و بی کیفیت نیست بلکه به معنی بودجه بندی صحیح و داشتن یک برنامه ریزی درست برای اجرای کار است.

طراحی داخلی ویلا کوچک

البته برای آن که بتوانید طراحی ویلا در شمال به سلیقه شما نزدیک شود و از تمام امکانات پیرامونی به بهترین نحو استفاده شود باید سبکهای مختلف طراحی را بررسی کنید و با شناخت کافی بهترین سبک طراحی را برای ویلای خود اجرا کنید. شما با این کار هم میتوانید نور کافی را در طول روز تأمین کنید و همچنین یک زیبایی چشمگیر و چشمنواز از محیط خارجی ویلای خود داشته باشید. این دیوارها علاوه بر آنکه یک فاکتور موثر و ارزشمند در زیبایی و نمای مدرن ویلا محسوب می شوند، کمک می کنند که از تابش مستقیم نور آفتاب حداکثر استفاده را ببرید. یکی از جذاب ترین انواع ویلاهایی که می توان این روزها طراحی کرده و برای ساخت آن اقدام کرد، طراحی ویلا مدرن دوبلکس با محوطه سازی لاکچری است. در این مقاله از مقالههای شرکت نگین آذین پارت قصد داریم تا در رابطه با ویلای دوبلکس و انواع آن صحبت کنیم، زیرا درصد زیادی از افرادی که قصد خرید یا طراحی ویلا را دارند، به دنبال خرید یک ویلای دوبلکس در منطقه مورد نظر خود، هستند.

موجب شده اند تا دیگر ویلاها به یک شکل و مدل ساخته نشوند و هر یک با مدل دلخواه متناسب با سلیقه افراد طراحی و اجرا می شوند با این کار هر ویلایی با تفاوتی که نسبت به دیگر ویلاها دارد چشمگیرتر می شود. چراکه در طراحی سبک های مدرن و دوبلکس برای ویلا، این فرصت و امکان وجود دارد که اندازه فضا به دلخواه شما تعیین گردد. همچنین گاهی ممکن است، فضای آزاد تری را نیز در طبقه دوم داشته باشید که بتوانید تی وی روم را نیز در طبقه دوم قرار دهید، اجرای این طرح در ویلای دوبلکستان به شما این امکان را میدهد تا در هر زمان که تمایل داشتید، به تماشای برنامه تلویزیونی دلخواه خود بنشینید و سایر افراد نیز در فضای سالن پذیرایی با آسودگی بیشتری از میهمانان میزبانی کنند.

انواع سبکهای مختلف طراحی ویلا کدام اند؟ در ادامه انواع مدل ویلا بر اساس سبک های معماری متفاوت را مشاهده می کنید که ما قصد داریم با بیان ویژگی هر یک از آنها شما را با این سبک های محبوب آشنا کنیم. از این رو فرصت مناسبی است تا با شما در مورد چگونگی یک ویلای دوبلکس استاندارد و انواع ویلای دوبلکس در این مقاله گپ و گفتی داشته باشیم. پیش از این گفتیم، ویلای دوبلکس به ویلایی گفته میشود که دارای دو طبقه می باشد که با ارتفاع استاندارد در یک واحد به هم پیوسته طراحی شده و به وسیله پلههایی به هم متصل گردیده باشند. همانطور که پیش تر نیز صحبت شد، ویلای های دو طبقه که در یک واحد به صورت پیوسته و با ارتفاع معین طراحی شده اند و با استفاده از پله هایی با یکدیگر متصل هستند، ویلای دوبلکس گفته می شود. نورگیر مرکزی خانه نور طبیعی را به خوبی وارد فضا می کند و باعث روشن تر شدن محیط خانه می شود.

را در این مدل از ویلا بواسطه متراژ زیاد فضاهای داخلی گنجاند ; غیر از این مورد که مزیت بزرگی محسوب میشود ; دید و چشم انداز در طبقات بالای این مدل ویلا بسیار عالی و چشم نواز خواهد بود. مدل ویلا مدرن به این شکل است که برای آن باید از پنجره های بزرگ استفاده کرد و از متریال شیشه ای برای ساخت برخی نقاط خانه و یا تزئینات بهره مند شد؛ فراموش نکنید که سادگی در عین زیبایی از اصل های مهم در طراحی ویلا مدرن است که باید در رعایت آن کوشا باشید.

طراحی داخلی خانه ویلایی یک طبقه

مثلا در صورتی که علاقمند به فضاهای بزرگ هستید و یا اینکه به صورت دسته جمعی در ویلا اقامت دارید، می توانید یک سالن بسیار وسیع و دلباز را در طراحی طراحی داخلی ویلا باغ ویلای خود بگنجانید. اما با این حال بسیاری از کارفرمایان علاقمند به اجرای چنین طرحی برای ویلای در دست ساخت خود می باشند. هنگامی که قصد خرید ویلا یا ساخت ویلا را دارید باید انواع مدل ویلا را بشناسید زیرا امروزه سبک های مختلف با ویژگی های متفاوتی وجود دارند که افراد با آگاهی و شناخت هر یک ذهنیتی خوبی پیدا می کنند و موجب می شود تا در انتخاب خود با قاطعیت عمل کنند.

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

معمولا ویلاها در شمال به دو دسته ی ساحلی و جنگلی تقسیم میشوند. محوطه سازی ویلا، بسته به فضای آن متفاوت می باشد، برای مثال اگر قصد محوطه سازی در ویلاهای شهرکی را داشته باشید، باید این کار را متفاوت از ویلاهای شخصی انجام دهید. اگر قصد دارید ظاهر ویلا رسمی باشد، از خطوط صاف و کشیده برای طراحی حیاط ویلا استفاده کنید در غیر این صورت از خطوط منحنی و شکسته برای ظاهر صمیمی و دوستانه باید کمک گرفت. چنانچه قصد دارید در رابطه با این موضوعات اطلاعاتی به دست بیاورید ، این مقاله را با دقت مطالعه نمایید . اما با این حال رعایت تمام موارد کلی برای طراحی و ساخت یک ویلای دوبلکس شیک و مدرن الزامی خواهد بود. تمام دیوارهای چوبی دارای عایق کاری اضافی هستند، پنجره های جدید ولی با مدل قدیمی و روکش های چوبی از کاج در نمای بیرونی وجود دارند.

این نوع مدل ساخت ویلا از قدیمی ترین مدل آنهاست و در شمال بسیار مرسوم بوده ; در گذشته بدلیل ارزش پایین زمین و قواره های بزرگ آنها ویلاها را در یک طبقه میساختند که ارزانترین نوع آن حساب میشود. ولی در شرایطی که به جداسازی فضاها، تمایل داشته باشید به جای یک سالن بزرگ می توانید دو یا چند سالن با ابعاد کوچکتر را برای نشیمن ویلا در نظر بگیرید. سایر افراد هم در فضای سالن این فرصت را دارند که از دورهمی و صحبت با یکدیگر لذت ببرند. به طوری که احساس آرامش و راحتی در یک فضای مفرح و زیبا را با ورود به ویلا تجربه کرده و از آن لذت ببرید.

یکی از اهداف مهم سبک کلاسیک نشان دادن یک نمای با شکوه و با عظمت است و به همین دلیل در این سبک از المانهای تزئینی بزرگ و منظم مانند طاقهای عظیم، ستون و سرستونهای بزرگ و مجلل، مجسمهها و … طراحی ویلای دوبلکس یکی از متداول ترین و استاندارد ترین و پرطرفدارترین گونه های طراحی و ساخت ویلا در دنیاست علت آن نیز برطرف ساختن کامل دغدغه های یک خانواده از داشتن یک ویلا است شما با داشتن یک ویلا دوبلکس که بسته به جمعیت خانواده و میهمانان شما متراژ آن تعیین میشود هیچ مشکلی برای داشتن آرامش و استراحت کردن و دور شدن از فضای شهری و میزبانی از میهمانان خود نخواهید داشت صرف نظر از سبک ویلا اصول طراحی ویلای دوبلکس در هر دو شیوه بر یک منوال است و سبک معماری بیشتر به طراحی نمای ویلا و طراحی داخلی ویلا مربوط است بنابراین شما می توانید با داشتن پلان مدنظر خود، طراحی ویلای دوبلکس مدرن و یا کلاسیک داشته باشید.

طراحی داخلی ویلا های مدرن

افزایش قیمت زمین و ملاحظات اقتصادی باعث به وجود آمدن رویکردهای جدید در صنعت ساختمان شده است، استفاده بهینه و حداکثری از پتانسیل های ساختمان، بهینه سازی هزینه ها و ایجاد ارزش افزوده ملک، از نگرشهای استودیو نارک است. عکس زیر، قسمت پشتی ویلا رو نشون میده، پوشش یکدست چمن در قسمت پشتی ویلا، باعث شده محیط ایمن و در عین حال زیبا باشه. طراحی ویلا دوبلکس باعث میشود ارتفاع سقف در سالن افزایش بیاید. واژه تریپلکس اشاره به فضایی دارد که دارای سه سطح با ارتفاع متفاوت است. تنها فرق این مدل با مدل فلت این است که در مدل نیم پیلوت اختلاف طبقه در سطح کمی داریم ; که از زیر آن برای پارکینگ و انباری و موتورخانه استفاده میشده . امروزه بدلیل تراکم بالای جمعیت و ساختمان در سطح شهرها و کلانشهر ها ; (مخصوصا تهران) نیاز مبرم به محیطی دور از شلوغی و هیاهوی شهری بصورت موقت و یا دائم احساس میشود ; ممکن است با نام ویلا ذهن ها به سمت محیط های ییلاقی و جنگی و کوهستانی ; ( مانند لواسان ، شمال ، مازندران ، دماوند ، بومهن ، رودهن و … ) هدایت شود ; ولی حقیقت آن است که از گذشته و تا کنون طراحی و ساخت ویلا دوبلکس و تریبلکس در سطح کلانشهر ها مانند تهران ( نیاوران ، الهیه ، زعفرانیه ، ولنجک ، شهرک غرب و … ) رواج داشته و دارد ; بدین ترتیب بسیاری از خانه ویلایی های قدیمی در تهران به چند نوبت بازسازی ویلا و یا بازسازی داخلی ویلا اقدام کرده اند ; و تعدادی هم در سال های اخیر بجای ساخت اپارتمان و سرمایه گذاری در آن به فکر اندوختن آرامش و آینده نگری بیشتر در راستای ساخت ویلا چه با سبک مدرن و یا سبک ویلا کلاسیک بوده اند.

در این مقاله قصد داریم تا به بیان موضوعاتی از قبیل : دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال ، دکوراسیون داخلی ویلاهای کوچک ، دکوراسیون داخلی ویلا سنتی ، دکوراسیون داخلی باغ ویلا و دکوراسیون داخلی ویلای دوبلکس بپردازیم . گروه مهندسین نارک با بیش از 20 سال تجربه در طراحی و اجرای موفق پروژه های داخلی و فرامرزی آمادگی مشاوره و همراهی شما عزیزان در این امر را دارد. سبک مدرنیسم، یکی از سبکهای بسیار مشهور و پر طرفدار در ایران و سایر کشورهای جهان است؛ همین امر سبب شده است که بسیاری از ویلاهایی که امروزه میبینید، بر پایه این سبک طراحی شده باشند.

روشهای سریع نصب المان ها و متریال باعث صرفه جویی در زمان و دستمزد عوامل اجرایی می شود. اجرای ویلا ; اجرای ویلای توسط تیم حرفه ایی اجرایی منطبق بر طراح ارائه شده و زمان ساخت مندرج در متن قرارداد. علاوه بر سنگها، یکی دیگر از مصالح پر استفاده در طرحهای کلاسیک، چوبها هستندکه به دلیل ظاهر و رنگی که دارد، میتواند به فضا ظاهری گرم و آرام ببخشد؛ ومتنوع بودن آنها میتواند هر نوع جلوه ای که طراح به آن علاقه دارد را پدید بیاورد. در طراحی این ویلای دوبلکس، طراح تمام تلاشش را کرده تا در عین سادگی، ارتباطش با طبیعت بسیار پررنگ باشه، همون چیزی که ما از یک ویلا می خوایم، به همین دلیله که ویلا، اولاً روی ارتفاع و رو به کوهستان ساخته شده، در ثانی شیشه های تمام قد، چهار طرف ویلا رو احاطه کردن تا بتونی تا دور دست ها رو از قاب پنجره و بدون خارج شدن از ویلا تماشا کنی.

دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال

چرا که دوام آنها مانع از هزینه های تعویض و تعمیرات مکرر در طی زمان می شود. بهتر است هزینههای طراحی و اجرای باغ ویلای خود را پیش از آغاز پروژه و تصمیم گیریهای نهایی تخمین زده چرا که در بعضی موارد ممکن است اجرای نهایی و نتیجه پروژه بعلت عدم بودجه کافی با طرح و پلان ویلا متفاوت باشد. در طراحی ویلای دوبلکس، دکوراسیون داخلی ویلا باید به گونه ای باشد تا علاوه بر راحتی، از فضای مازاد طبقات بهره کافی را ببریم. اولین قدم در طراحی داخلی انتخاب سبکی است که اجرا خواهد شد. شما میتوانید با مراجعه به مقالات موجود در این وبلاگ اطلاعات بسیار مناسبی در زمینه ساخت ویلا، بازسازی ویلا و طراحی دکوراسیون داخلی به دست آورید. در واقع این طراحی داخلی ویلا است که باعث تمایز ویلاهای دوبلکس از ویلاهای معمولی شده و القاکننده مدرنیته و طراحی لوکس امروزی می باشد.

استفاده درست از پالت رنگی تیره در طراحی این ویلا باعث شده خروجی چشمگیر و خیره کننده باشه. یک تراس سبز به همراه قرار دادن یک باربیکیو در آن می تواند عصر دل انگیزی را برای شما و خانواده و دوستانتان بسازد. همچنین در نظر گرفتن برخی امکانات روی تراس مانند باربیکیو به همراه چیدن میز و صندلی برای تماشای منظره و نمای روبرو، به وجود آورنده لحظات خاطره انگیز خواهد بود. این ویژگی ها را می توان در ویلاهایی با طراحی دوبلکس مشاهده نمود و در واقع منظره فوق العاده و معماری لوکس این قبیل ویلاها است که موجب گردیده علاوه بر تمایل بالای کارفرمایان به ساخت ویلای دوبلکس باشد البته به این نکته هم باید اشاره داشت که هزینه ساخت ویلا دوبلکس از ساخت ویلا فلت بیشتر است، افرادی هم که برای گذران تعطیلات خود قصد اجاره ویلا به صورت کوتاه مدت دارند به دنبال ویلای دوبلکس هستند.

طراحی ویلا شمال

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار